عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با قم فردا:

گام دوم انقلاب اسلامی همچنان بر پایه عدالت و مبارزه با فساد است

یک استاد دانشگاه درباره بیانیه مهم اخیر رهبر معظم انقلاب با عنوان «گام دوم انقلاب» تصریح کرد: این گام دوم همانند گام اول و گام های بعدی بر پایه «عدالت اقتصادی و مبارزه جدی و عینی با فساد» خواهد بود.

دکتر مهدی نوراحمدی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا با اشاره به بیانیه اخیر رهبر معظم انقلاب افزود: این بیانیه مقام معظم رهبری در حقیقت نقشه راهی فرا روی حیات چهل ساله دوم انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به کلیدواژه «جوانان» در این بیانیه ، بیان داشت: مقام معظم رهبری در این منشور مهم چنین بیان فرموده اند که دنباله این مسیر باید به همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار جوانان طی شود و جوانان باید شانه های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند؛ در عین حال که این بیانیه با عباراتی جالب و تأمل برانگیز مانند «سخنی با جوانان عزیزم» همراه است و اختتامیه آن هم با اشاره دوباره ای به جوانان با عبارت «سلام ویژه به جوانان» به پایان می رسد.

این پژوهشگر و تحلیلگر اجتماعی همچنین تعبیر حضرت آقا را درباره انقلاب اسلامی به عنوان «پدیده ای زنده، بااراده و دارای انعطاف»، مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: ایشان همچنین با ظرافتی مثال زدنی به این نکته اشاره کرده اند که انقلاب اسلامی با حساسیت مثبت نسبت به نقد، آماده تصحیح خطاهای خویش است ولی در عین حال تجدیدنظرپذیر و اهل انفعال نیست.

این کارشناس ارشد رشته معارف اسلامی همچنین «آرمان بزرگ ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنا فداه» را بخش مهم دیگر این بیانیه دانست.

نوراحمدی در پایان، توجه دادن رهبر معظم انقلاب را به این نکته که ایران اسلامی از نظر ظرفیت های استفاده نشده طبیعی و انسانی در رتبه اول جهان است، بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: با توجه به این که معظم له بیان داشه اند که کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی سنگین شده؛ ولی ما همچنان ناراضی هستیم؛ بنابراین بر همگان بویژه مسئولان و البته جوانان پُرشور انقلابی است که با دقت نظر در مفاد این بیانیه راهبردی، گام دوم انقلاب را مُحکم تر از گذشته به پیش ببرند.


انتهای پیام/120
http://qomefarda.ir/4320
اخبار مرتبط

نظرات شما