مدیرکل دامپزشکی قم:

رعایت اصول بهداشتی در مجتمع‌های دام شهر و لبن قم مناسب نیست

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای در مجتمع‌های دام شهر و لبن مناسب نیست که این می‌تواند باعث متضرر شدن دامدار شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن توحیدی مهر گفت: تراکم بالا، نزدیکی واحدهای دامی به یکدیگر، دپوی نامناسب کود و فضولات حیوانی، تردد افراد غیرمرتبط با پرورش در مجتمع‌ها، تغییر کاربری‌های غیرمجاز، وجود سگ‌های بلاصاحب و ولگرد از جمله مشکلات مجتمع‌های مذکور می‌باشد.
وی اضافه کرد: عدم مدیریت یکپارچه، ورود و خروج گسترده و بدون مجوز دام و دفن غیراصولی و غیربهداشتی لاشه دام‌های تلف شده از دیگر مشکلات مجتمع‌های دام شهر و لبن است.
وی ادامه داد: در بعضی از واحدها اصول بهداشتی و نگهداری دام خوب و در بعضی رعایت چندانی نمی‌شود.
توحیدی مهر خاطرنشان کرد: رسیدگی به موارد فوق بر عهده مدیریت مجتمع بوده و علی‌رغم جلسات برگزار شده، مکاتبات و پیگیری موارد، کماکان مشکلات و معضلاتی وجود دارد.
وی تصریح کرد: آموزش چهره‌به‌چهره توسط اکیپ‌های دامپزشکی مراجعه‌کننده برای خون‌گیری و تست "سل" در مجتمع لبن و همچنین اکیپ دامپزشکی مراجعه‌کننده برای کانون‌های بیماری در مجتمع‌های لبن و دام شهر، نصب بنر و ارسال پیامک هشدار رخداد بیماری و رعایت اصول بهداشتی از جمله اقدامات دامپزشکی می‌باشد.
گفتنی است شهرک صنعتی دام شهر قم به مساحت ۶۶۴ هکتار، در سال ۷۵ در کیلومتر ۱۳ محور قم - جعفریه احداث شد.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43317
اخبار مرتبط

نظرات شما