نهمین جشنواره هنر آسمانی در قم به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه نهمین جشنواره هنر آسمانی عصر یکشنبه در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی به آیین اختتامیه نهمین جشنواره هنر آسمانی آورد: در طول سال‌هایی که بر عمر با برکت حوزه های علمیه گذشت، تلاش ها و مجاهدت های علمی و اجتماعی علمای گران قدر، توانست در ابعاد مختلفی از حضور اجتماعی حوزویان را رقم زند و طلاب و مبلغان دینی از ابزارهای گوناگون برای تبلیغ احکام و اعتقادات دینی استفاده کردند.

این مرجع تقلید افزوده است: در سال های اخیر با توجه به رشد و توسعه ابزارهای هنری و رسانه ای و شیوع استفاده از آن ها توسط آحاد جامعه، بار دیگر طلاب و فضلای حوزه با پشتوانه های علمی و فقهی بزرگان مکتب تشیع از ظرفیت های نوین تبلیغی بهره برده و به عرصه هنر دینی توجه ویژه کرده اند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه پیام خود یادآوری کرد: جشنواره هنر آسمانی دورنمایی از حضور موثر هنرمندان حوزوی در عرصه های نوین تبلیغی و زمینه ساز کشف استعدادهای فرهنگی هنری حوزویان و همگرایی و ارتقاء جایگاه و تاثیرگذاری آنان است و می تواند علاه بر توسعه عرصه های مختلف تبلیغی ، هنر متعالی را که برآمده از اندیشه و تفکر عمیق و والای دینی است به منصه ظهور برساند و کام تشنگان معارف الهی را با بهره گیری از آثار و محصولات هنری فاخر و ارزشمند سیراب کنند.

ارسال ۱۶۷۷ اثر به جشنواره نهم هنر آسمانی

همچنین معاون تبلیغ حوزه های علمیه کشور در این آیین اظهار داشت: فراخوان جمع آوری آثار جشنواره نهم هنر آسمانی آذر سال گذشته اعلام شد و موضوعات حکومت اسلامی و لایت فقیه، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، حجاب و عفاف، مسجد در تراز انقلاب اسلامی از جمله موضوعات برگزاری همایش بودند و موضوع ویژه جشنواره نیز برای بخش ویژه ، یکصدمین سال تاسیس حوزه علمیه قم اعلام شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری افزود: یک هزار و ۶۷۷ اثر به دبیرخانه جشنواره در بخش های شعر کلاسیک، شعر نو، داستان و پژوهش هنر ارسال شد.

وی ادامه داد: به تفکیک موضوعات بیشترین آثار ارسالی جشنواره درباره دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با ۴۵۵ اثر بود و در بخش ویژه یک‌صدمین سال تاسیس حوزه نیز ۳۶۲ اثر در قالب های مختلف ارائه شده است.

وی افزود: ۶۰۹ نفر از طلاب خواهر و برادر در جشنواره شرکت کردند که طلاب خواهر با عدد ۳۶۷ نفر مشارکت بیشتری نسبت به طلاب برادر داشتند.

ملانوری گفت: در جشنواره نهم هنر آسمانی نسبت به دوره قبل ۳۷ درصد افزایش آثار را داریم.

وی اظهار داشت: در جشنواره نهم به قضاوت داوران جشنواره هنر آسمانی کیفیت آثار در امسال بسیار بالاتر است.

در پایان این آیین، از برگزیدگان بخش های مختلف جشنواره با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور تجلیل شد.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43492
اخبار مرتبط

نظرات شما