رئیس دانشگاه صنعتی قم:

هنر ابزار مهم معرفی حقیقت واقعه غدیر خم است

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: خیلی از ملت‌ها با کمک ابزار هنر بر اساس افسانه‌های غیرواقعی را معرفی می‌کنند، در مکتب شیعه بسیاری از حقایق با مستندات تاریخی غیرقابل‌انکاری مانند واقعه غدیر خم وجود دارد که باید به آن از طریق هنر پرداخته شود.

جلال رضایی نور ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: شیعیان اعتقاد راسخ دارند اگر اسلام حفظ شده است به‌واسطه مسئله ولایت بوده است ولایتی که از ائمه علیهم‌السلام ادامه داشته و به مسئله ولایت‌فقیه رسیده است بر همین اساس باتوجه‌به اینکه پایه ایدئولوژی، فکر، دین و زندگی شیعیان بر مبنای امامت و ولایت است ضرورت دارد مسئله غدیر خم زنده و پویا نگه داشته شود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم ادامه داد: عید غدیر خم مهم‌ترین عید و مسئله برای جهان تشیع و جهان اسلام است بر همین اساس باید با توجه ویژه با اولویت‌های ویژه به ایام دهه امامت و ولایت و مسئله غدیر خم پرداخته شود.
وی ادامه داد: با برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های مختلف از جمله برنامه‌های، جشن‌های مختلف و اجرای برنامه‌های فرهنگی جایگاه و اهمیت عید سعید غدیر خم و دهه ولایت و امامت تقویت و تبیین کنیم.
رضایی نور با اشاره به اهمیت هنر در انتقال مفاهیم دینی و تبیین حقایق تاریخی و دینی گفت: خیلی از ملت‌ها بر اساس افسانه‌های خودشان یعنی مسئله‌ای که واقعی نبوده و تنها به شکل افسانه و داستانی بوده که رخ نداده و پایه و اساسی ندارد برنامه‌های مختلفی از جمله فیلم‌های سینمایی و  سریال ساخته و تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهد، در مکتب شیعه بسیاری از حقایق و وقایعی وجود دارد که رخ‌داده و مستندات تاریخی غیرقابل‌انکاری دارد از جمله واقعه غدیر خم و عاشورا و دیگر حماسه‌های واقعی که حتی آنچه که روی کاغذ آمده نتوانسته تمام حقایق را بیان کند این وقایع تاریخی باید به شکل هنر و ابزار هنر ارائه شود.
رئیس دانشگاه صنعتی قم عنوان داشت: وقایع تاریخی زیادی وجود دارد که زمینه‌ساز گسترش و رشد دین و مذهب شیعه شده است و زمینه‌ساز ایدئولوژی ما شده و باعث  و پیشرفت‌های بی‌شمار شیعیان شده است این وظیفه همه شیعیان است که این موضوع را تبلیغ کنند و آن را بازنمایی کنند و از طریق تئاتر، فیلم‌های سینمایی و نقاشی و دیگر ابزار هنر آن را به همه دنیا از جمله نسل جدید و معرفی کنند.
وی ادامه داد: به‌تصویرکشیدن حماسه‌ها و اتفاقات مهم تاریخی نقش بسیار مهمی در علاقه‌مندی نسل جوان برای پیگیری حقایق دینی خواهد داشت.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/43510
اخبار مرتبط

نظرات شما