مدیر سازمان حج و زیارت استان قم:

نخستین کاروان حاجیان قمی ۱۶ تیر به ایران بازمی‌گردد

مدیر سازمان حج و زیارت استان قم از بازگشت نخستین کاروان حاجیان قمی از سرزمین وحی به ایران در ۱۶ تیرماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید حسین موسوی رابطی اظهار داشت: زائرانی که بازمی‌گردند مدینه‌قبل بوده و پرواز آن‌ها از فرودگاه جده به فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران انجام می‌شود.
وی تعداد اعضای نخستین کاروان بازگشتی قم به ایران را ۳۷۰ نفر ذکر کرد و افزود: آخرین پرواز زائران ایرانی که آنان نیز مدینه‌قبل بودند روز ۲۹ تیرماه از جده به تهران انجام می‌شود که شامل ۱۸۵ نفر است.
مدیر حج و زیارت استان قم گفت: نخستین گروه از حجاج این استان بامداد شنبه ششم خردادماه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) عازم سرزمین وحی شده بودند.
وی از اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این استان به حج تمتع در سال جاری در قالب ۱۵ کاروان خبر داد و افزود: کلاس‌های آموزشی ویژه حجاج از ۱۷ فروردین امسال شروع شد و در قالب آن افراد مدینه‌قبل ۱۰ جلسه و حجاج مدینه‌بعد ۱۲ جلسه آموزش دیدند.
وی با اشاره به اینکه میانگین سنی زائران سرزمین وحی در قم بالای ۵۰ سال است گفت: باتوجه‌به این که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا حجاج به سرزمین وحی اعزام نشدند و در سال ۱۴۰۱ نیز عربستان اجازه ورود افراد ۶۵ سال به بالا را نداد امسال کاروان‌های اولیه‌ای که در قم تکمیل شدند را افراد مسن تشکیل دادند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43517
اخبار مرتبط

نظرات شما