رئیس بنیاد بین المللی امامت:

نظام جامع امامت در قالب ۵ هزار عنوان تدوین شد

رئیس بنیاد بین المللی امامت گفت: نظام جامع موضوعات امامت پس از ۸ سال تلاش محققان در قالب ۵ هزار موضوع تدوین شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی اظهار داشت: بنیاد بین المللی امامت به منظور توسعه فرهنگ امامت و ولایت در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و پژوهشی شکل گرفته است و با هم افزایی نهادهای و مؤسسات مختلف برنامه‌هایی را اجرا می‌کند.

رئیس بنیاد بین المللی امامت بیان داشت: موضوع امامت منحصر به اندیشه تشییع ندارد و تمامی مسلمانان بر اصل و ضرورت امامت اعتقاد دارند.

وی افزود: امامت از حمله اصولی است که ابعاد نظری نیز دارد و تمامی انسان‌ها با هر مرتبه‌ای از اعتقاد قادرند با آن ارتباط برقرار کنند و آن را به عنوان یک ضرورت درک کنند.

رئیس بنیاد بین المللی امامت ادامه داد: امامت دارای ابعاد عملی و اعتقادی است و باید تلاش شود تا موضوع امامت را در همه دنیا گسترش داد و این معارف الهی را به همه بشریت رساند که به همین دلیل بنیاد امامت مخاطب خاصی را برای خود تعریف نکرده است.

وی ابراز داشت: پژوهشکده امامت با چهار گروه تخصصی راه اندازی شد و نظام جامعه موضوعات امامت نیز پس از ۸ سال تلاش اساتید و محققان به سرانجام رسید که به زودی در قالب کتابی عرضه خواهد شد.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به ویژه گی های نظام جامع موضوعات امامت بیان داشت: این مجموعه بالغ بر ۵ هزار موضوع در عرصه امامت را در ۴ لایه معرفی کرده و حوزه‌های کلام، تفسیر، حدیث و عرصه‌های جدید امامت و علوم انسانی را مورد بررسی قرار داده است.

وی ادامه داد: در نرم افزاری تمامی کتاب‌ها و مقالات عرصه امامت همراه با ماخذهای مرتبط گردآوری و در دسترس محققان است و آنان می‌توانند از این طریق به منابع و پیشینه تحقیق موضوعات حول محور امامت دسترسی پیدا کنند.

وی ابراز داشت: انتشار نشریه بین المللی امامت در سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در دستور کار است که نخستین شماره آن به زبان عربی منتشر شد که امید است در سالهای آینده این نظریه به ۱۰ زبان دنیا انتشار یابد.

رئیس بنیاد بین المللی امامت با بیان اینکه با همکاری برخی دانشگاه‌ها رشته امامت در مقطع ارشد و دکتری تدوین و در مرحله اجرایی شدن است افزود: در زمینه آموزش خواهران نیز برنامه‌هایی در دستور کار این مؤسسه است.

وی همچنین عنوان داشت: آموزش‌های بین المللی در کشورهایی همانند هندوستان، افغانستان و عراق از سوی بنیاد امامت از سال گذشته آغاز شده و امیدواریم این برنامه در ۵ کشور دیگر نیز دنبال شود.

حجت الاسلام سبحانی ادامه داد: طراحی نظام آموزشی مجازی و همچنین راه اندازی سامانه مرکز آموزش‌های آزاد با عنوان فرهنگ ما به صورت تخصصی و عمومی برای سنین مختلف و زبان‌های گوناگون در دستور کار است که این امر می‌تواند در جهت توسعه فرهنگ امامت مؤثر باشد.

وی همچنین بیان داشت: از پایان نامه‌های حوزه امامت در بنیاد بین المللی امامت حمایت و پایان نامه‌های برتر این عرصه تقدیر می‌شود که پژوهشگران و علاقمندان می‌توانند ضمن مراجعه به مرکز تخصصی امامت شناسی، با انتخاب موضوع از حمایت‌های بنیاد بهره مند شوند.

رئیس بنیاد بین المللی امامت عنوان داشت: معاونت فرهنگی بنیاد بین المللی امامت در طول دو سال گذشته فعالیت‌های چشمگیری داشته و تلاش می‌شود تا فرهنگ امامت را با توجه به نیازهای مخاطبان در دسترس آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به برنامه تربیت مربیان مبانی امامت و برپایی دوره‌های مختلف با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: اجرای جشن‌های عمومی با عنوان حکایت حضور در ایام نیمه شعبان با حضور بیش از ۳ هزار نفر از آحاد مردم از جمله برنامه‌های این بنیاد امامت بوده است.

حجت الاسلام سبحانی ادامه داد: طرح همیشه امیر نیز در عید غدیر امسال با اجرای برنامه‌های متنوع و با محوریت عید غدیر و روز مباهله برای کودکان اجرا می‌شود.

وی عنوان داشت: ارائه خدمات فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین حسینی با راه اندازی موکبی با عنوان موکب اول دنبال می‌شود تا از این طریق بتوان معرفت زائران اربعین به امام را افزایش دهیم.

رئیس بنیاد بین المللی امامت در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: برگزاری همایش بین المللی مباهله با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار این بنیاد است تا فضیلت و عظمت مباهله معرفی و تبیین شود.




انتهای پیام/


منبع:مهر
http://qomefarda.ir/43534
اخبار مرتبط

نظرات شما