دبیر علمی جشنواره مطرح کرد؛

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره علمی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص)

دبیر علمی نخستین جشنواره علمی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) گفت: زمان ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ مهرماه تمدید شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دبیر علمی نخستین جشنواره علمی صنایع خلاق فرهنگی عالم آل محمد (ص) امروز در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد گفت: این جشنواره به همت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) و مشارکت نهاد‌های فرهنگی و علمی، بهمن‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود. 
 
قاسم صادقی بجستانی افزود: توجه و اهتمام به توسعه صنایع خلاق فرهنگی به‌ویژه با محوریت امام رضا (علیه‌السلام)، زائر و زیارت و ایجاد زمینه توسعه صنایع خلاق رضوی، می‌تواند راهکاری برای رونق اقتصاد فرهنگ و هنر مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: اولین جشنواره صنایع خلاق فرهنگی رضوی عالم آل محمد (ع) تلاشی برای شناسایی و حمایت از ظرفیت‌های داخل کشور در توسعه صنایع خلاق رضوی است. 
 
دبیر علمی این جشنواره با بیان اینکه تاکنون به این جشنواره ۴۰۰ اثر ارسال شده است گفت: زمان ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۵ مهرماه تمدید شده است.
 
صادقی بجستانی افزود: این جشنواره در دو بخش عمومی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود و محور‌های این جشنواره نیز شامل توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه رضوی خدمت رضوی، ادب حضور، توسعه وقف و نذر و سوغات فرهنگی است که علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://sanayekhalagh.imamreza.ac.ir/fa/ مراجعه کنند. 
 
وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های فناوری نیز از میان ۲۰ حوزه ۹ محور فناوری در نظر گفته شده است گفت: این محور‌ها شامل بازی‌های موبایلی، ایده‌های نوآورانه در هنر‌های دیداری، واقعیت مجازی، نرم‌افزارهای کاربردی، طراحی معماری ایرانی و اسلامی و ایده‌ای نوآورانه در نشر و لباس است. 
 
دبیر علمی جشنواره با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند در سه سطح ایده، خدمت و محصول آثار خود را ارسال کنند گفت: علاقه‌مندان از ایده‌ها و محصول خود ویدئویی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای تهیه و در سایت جشنواره بارگذاری کنند. 
 
صادقی بجستانی در خصوص جوایز این جشنواره نیز گفت: صاحبان آثار برگزیده در سطح اول ۸ سکه تمام بهارآزادی، سطح دوم ۵ سکه تمام بهارآزادی و آثار برگزیده در سطح سوم نیز ۳ سکه تمام بهارآزادی دریافت خواهند کرد.




انتهای پیام/


منبع:صدا و سیما
http://qomefarda.ir/43568
اخبار مرتبط

نظرات شما