مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم:

اجرای ۶ ویژه‌برنامه به مناسبت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در قم

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: به مناسبت فرارسیدن روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، ۶ ویژه‌برنامه در مراکز این کانون در سطح استان قم تدارک‌دیده‌شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمد غفاری افزود: در این برنامه‌ها با دعوت از نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان به بررسی و نقد آثار از جمله کتاب داستان و شعر در حوزه کودک و نوجوان پرداخته می‌شود.
وی اضافه کرد: روز شنبه برنامه «کلبه کلمات» با موضوع دیدار با نویسندگان کودک و نوجوان و آشنایی با نحوه تولید مجله در دفتر مجله کودک و نوجوان و با حضور نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد.
وی ادامه داد: امروز نیز برنامه نقد و بررسی کتاب «با دو چشمم می‌چشم» در مرکز شماره ۶ کانون و با حضور «غلامرضا بکتاش» شاعر کودک و نوجوان برگزار شد.
غفاری خاطرنشان کرد: دوشنبه نیز برنامه «داستان‌های نیم‌وجبی» با موضوع «آشنایی با داستانک‌ها» با حضور «فاطمه جوادی» نویسنده نوجوان در مرکز شماره چهار کانون ترتیب می‌یابد.
به گفته وی، " آن خاطرات شیرین"، "خنده‌های رسیده با جمله‌های کال" و "چاخان خان" از برنامه‌هایی است که در روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در مراکز کانون پرورش فکری کودک و نوجوان قم برگزار خواهد شد.
وی در ادامه بیان کرد: پنج هزار و ۱۳۵ نفر عضو ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان هستند و در فعالیت‌های این مراکز که در طول سال بدون وقفه ادامه دارد، شرکت می‌کنند.
غفاری افزود: حدود ۶ هزار نفر نیز در طول سال در برنامه‌های مختلف از جمله طرح اوقات فراغت تابستانی از این کانون خدمات آموزشی دریافت می‌کنند.
به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر فعالیت‌های داخلی در مراکز ۱۰ گانه، اجرای برنامه‌های مختلف مانند جشن بادبادک‌ها در مکان‌های مختلف و جشن در بوستان‌ها در بازه‌های زمانی مختلف برگزار می‌کند.
وی اضافه کرد: در طول سال نیز در مدارس ۷۰ روستا برنامه اجرا می‌کنیم و بسیاری از مدارس دانش‌آموزان را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در شهرک پردیسان می‌آورند و از خدمات آموزشی تفریحی آن استفاده می‌کنند.
به گفته غفاری، امسال رشته‌های جدیدی مانند نانو، کارگاه‌های فیلم‌سازی، تدوین، پادکست، فتوشاپ و برنامه‌نویسی به رشته‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه شده است.
وی افزود: باهدف تعامل کودکان با خانواده و ارتقای ارتباط کودک با مادر نیز کارگاه مادر و کودک در برخی رشته‌ها از جمله نقاشی، شطرنج و رباتیک برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که بیشترین استقبال از کلاس‌های کانون توسط گروه سنی ۹ تا ۱۴ سال است، خاطرنشان کرد: گروه سنی ۱۲ سال با ۲۵ درصد دارای بیشترین تعداد اعضای کانون است.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال می‌توانند عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوند و علاقه‌مندان برای عضویت باید وارد نشانی https://qom.kpf.ir/ گردند.
۱۸ تیرماه روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شده است.





انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/43647
اخبار مرتبط

نظرات شما