مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قم:

حجاب و عفاف یک موضوع عمومی و مربوط به همه اقشار است

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قم گفت: حجاب و عفاف یک موضوع عمومی و مربوط به همه اقشار است، رعایت حجاب و عفت عمومی رعایت حریم و حرمت خانواده است.

زینب عبداللهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  ضمن گرامیداشت شهدای حادثه گوهرشاد در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: رژیم پهلوی مدافعان حجاب و عفاف که لازمه سعادت و سلامت هر جامعه‌ای است را به شهادت رساند و به‌درستی این ایام به نام هفته عفاف و حجاب نام‌گذاری شده تا اهمیت این مسئله برای مردم بازخوانی شود.
معاون استاندار قم بیان داشت: برای هفته عفاف و حجاب برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است که در سطح استان انجام خواهد شد البته در بحث عفاف و حجاب معطوف به یک روز و یک هفته و ایام خاص نیست؛ بلکه در کل ایام سال برنامه‌ریزی برای این مسئله مهم انجام شده است.
وی تصریح کرد : بعد از جنگ تحمیلی غرب از جنگ سخت نسبت به ایران ناامید شد، تغییر رویه داده و به جنگ نرم روی آوردند، موضوع حذف حجاب یکی از مهم‌ترین و کلان‌ترین برنامه‌ریزی‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ایران بوده است، هدف نهایی با برداشته‌شدن حجاب ازبین‌بردن سلامت یک جامعه است.
عبداللهی افزود: وجود عفاف، حجاب و حیا در بین زنان و مردان یک جامعه باعث تحکیم بنیان خانواده می‌شود ازبین‌رفتن عفاف و حجاب باعث می‌شود حیا هم از دست می‌رود و ارزش‌های معنوی و انسانی نیز زیر پا گذاشته می‌شود، درب ورودی دشمن برای ازبین‌بردن ارزش‌های دینی و مذهبی برای دشمن ازبین‌بردن حجاب است به همین خاطر همه سرمایه خود را صرف ازبین‌بردن حجاب در ایران می‌کنند.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قم خاطرنشان کرد: اوج این حرمت‌شکنی را در اغتشاشات اخیر شاهد بود؛ اما با هوشیاری مردم دیدار و درایت مقام معظم رهبری برنامه دشمن شکست خورد، البته باعث ایجاد نگرانی و دغدغه در بین متدینان جامعه شدند که با وجود رهبر معظم انقلاب قطعاً از این راه موفقیتی نصیب دشمنان نخواهد شد.
وی تأکید کرد: مقام معظم رهبری به‌خوبی اشاره کردند که بانوان می‌توانند در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنند، بانوان هم به‌خوبی به حربه‌های دشمن اشراف دارند و تا این لحظه توانستند  مقابله کنند.
عبداللهی ادامه داد: حجاب و عفاف در راستای تحکیم بنیان خانواده و حفظ حریم خانواده بسیار بااهمیت است، رعایت حجاب و عفت عمومی رعایت حریم و حرمت خانواده است، پس باید در طول سال به موضوع حجاب و عفاف پرداخت و این اتفاق در قم رخ می‌دهد.
وی اضافه کرد: تجمع خانوادگی و مردمی در روز ۲۱ تیر که آغاز هفته عفاف و حجاب است در بوستان علوی قم برگزار می‌شود این یک حرکت عمومی است پیام این تجمع این است که موضوع عفاف و حجاب به عموم جامعه و همه اقشار مربوط است.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قم خاطرنشان کرد: برگزاری دوره‌های تخصصی عفاف و حجاب ویژه کارمندان خانم و برگزاری دوره تکمیلی و تخصصی تربیت کنشگران تخصصی حوزه عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های استانداری در هفته عفاف و حجاب است.
عبداللهی عنوان داشت: برنامه‌ریزی برگزاری نشست در دستگاه‌های اجرایی با حضور کارمندان همان سازمان با حضور اساتید جامعه الزهرا انجام شده و همه معاونان امور بانوان دستگاه‌های دولتی ملزم شدند در هفته عفاف و حجاب یک نشست تخصصی با این مضمون را دستگاه‌های خود اجرا کنند.
وی تصریح کرد: جشنواره گوهرشاد با محوریت معاونت امور بانوان و خانواده استانداری قم و همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهد شد و تنها معطوف به هفته عفاف و حجاب نیست افتتاح آن در این هفته خواهد بود و آبان‌ماه اختتامیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/43729
اخبار مرتبط

نظرات شما