مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، پیوست ایرانی و انقلابی دارد

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت چندین پیوست ایرانی، اسلامی، شرعی، انقلابی، اجتماعی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار عباسعلی نوبخت معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به طرح کاشت یک میلیون درخت افزود: باید مردم در این پروژه حس مشارکت داشته باشند و کار به آن‌ها سپرده شود.
وی همچنین از طرح کاشت درخت در آزادراه قم - تهران یادکرد و گفت: متأسفانه به‌رغم زحمات بسیاری که در این عرصه کشیده شد، اما نتایج مطلوب حاصل نشد.
وی، نبود انجام فعالیت‌های علمی را یکی از عوامل به ثمر نرسیدن این طرح برشمرد و افزود: اگر بررسی‌های علمی صورت می‌گرفت شاید بجای کاشت درختان در طول مسیر بهتر بود به حالت جنگلی در نقاط متعدد و متمرکز این طرح اجرایی می‌شد.
امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه هر کاری نیازمند پشتوانه مطالعاتی است، عنوان کرد: حوزه علمیه باتوجه‌به شبکه‌هایی که دارد، می‌تواند در کنار طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشارکت داشته باشد.
وی همچنین با بیان اینکه اعتقاد و باور به شعار «ما می‌توانیم» تحقق اهداف بزرگ را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در زمانی می‌گفتند جمهوری اسلامی در تولید موشک و تبدیل‌شدن به قدرت منطقه ناتوان است، اما رهبران انقلاب اسلامی با اعتقاد به ما می‌توانیم، به این هدف رسیدند.
اعرافی با اشاره به اینکه از جانب حوزه برای این فعالیت جهادی تقدیر می‌کنیم، تصریح کرد: حوزویان باید در آستانه ماه محرم به افزایش همراهی مردم در حفاظت از محیط‌زیست و ایجاد جنگل تأکید داشته باشند.
وی در ادامه گفت: همچنین فرهنگ‌سازی در حوزه، آموزش‌وپرورش و دانشگاه می‌تواند به گفتمان‌سازی و رونق بخشیدن به پروژه منجر شود.
اعرافی با اشاره به اینکه مجلس و دولت نیز باید در برنامه‌های سالانه به این موضوع توجه کنند، بیان کرد: نهاد دین نیز با عنوان هیئت و مسجد باید در این طرح مشارکت داشته باشد.
وی با بیان اینکه حوزویان می‌توانند بخشی از این مسئولیت را در مدارس و محیط‌های آموزشی خود بپذیرند، ابراز کرد: همچنین جریان تبلیغی که در حوزه وجود دارد، می‌تواند در عرصه فرهنگ‌سازی اتفاقات خوبی را رقم بزند.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه عرصه تولید محتوا هم می‌تواند با مشارکت حوزه انجام شود، اظهار داشت: همچنین بخش‌های دیگری از جمله امور طلاب و دانش‌آموختگان نیز می‌توانند در این مسیر مؤثر باشند.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/43882
اخبار مرتبط

نظرات شما