عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

باید با شرکت در مجالس امام حسین(ع) معرفت خود را بیشتر کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید مراقب اعمال، رفتار و گفتارمان باشیم، گفت: باید با مطالعه و شرکت در مجالس امام حسین(ع) معرفت خود را نسبت به سیدالشهدا(ع) بیشتر کنیم.

 آیت‌الله محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار داشت: باید از فرصت ماه محرم بیشترین استفاده را داشته باشیم تا بعد دچار حسرت نشویم.
وی ادامه داد: باید در سایه اشک و عزاداری برای حضرت ابا‌عبدالله(ع) و به‌واسطه بیشتر کردن معرفتمان نسبت به عاشورا، به خداوند نزدیک شویم و جای شکر و سپاس است که توانستیم این ایام را درک کنیم.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اهلبیت به هر کسی به اندازه کرمش عنایت می کند، گفت: اهلبیت مخصوصا امام حسین(ع) برای نجات بندگان خدا از ضلالت و گمراهی تلاش های بسیاری انجام داده اند.
وی اضافه کرد: دعوت امام حسین(ع) توسط عبید‌الله بن حر و در طرف مقابل، پذیرش آن توسط زهیر بن قین را نشانه تأثیر اعمال و رفتار ما در سعادت و شقاوت است.
آیت الله رجبی با اشاره به اینکه باید مراقب اعمال، رفتار و گفتارمان باشیم، گفت:  اعمال ما زمینه بهره‌برداری از وجود مقدس اهل بیت(ع) را فراهم می‌کند و گناهان ذره ذره جمع می‌شوند تا جایی که مطابق روایات، محبت اهل بیت(ع) از انسان گرفته می‌شود.
وی ابراز داشت: قرآن در آیات مختلف و با تعابیر متفاوت، از انسان‌های بزرگ نام برده و آن‌ها را به‌عنوان الگو معرفی کرده و از طرف دیگر، سرگذشت انسان‌های فاجر و گناهکار را به‌عنوان مایه عبرت مورد اشاره قرار می‌دهد.
این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه باید با مطالعه و شرکت در مجالس امام حسین(ع) معرفت خود را نسبت به سیدالشهدا(ع) بیشتر کنیم، گفت: اگر انسان معرفت خود را نسبت به حضرت بالا ببرد و باور داشته باشد که این ذوات مقدسه واسطه فیض پروردگارند، امام هم دست او را خواهد گرفت.
وی در خاتمه با اشاره به جایگاه ولایت‌پذیری و اهمیت تبعیت از دستورات ولی زمان، تاکید کرد: پیرو خط ولایت بودن نباید با هیچ چیز دیگری معاوضه شود.

آیت الله رجبی اضافه کرد: باید از خواست ولی زمان، چه امام معصوم باشد و چه ولی فقیه، تبعیت شود و حتی در مرتبه بالاتر، نباید منتظر حکم او ماند، بلکه انسان اگر خواست ولی زمان را فهمید، باید آن را اجابت کند.

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44006
اخبار مرتبط

نظرات شما