رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم:

۱۷۰۰ هیأت در دهه اول محرم میزبان عزاداران قمی هستند

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم گفت: یک هزار و ۷۰۰ هیأت در دهه اول محرم امسال در مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مدارس و سالن‌های ورزشی میزبان عزاداران حسینی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جواد اشعری در جمع خبرنگاران ابراز داشت: ۱۲ هیأت عزاداری نیز امسال در بوستان‌های شهر قم در خدمت عزاداران حسینی هستند.
وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های پیشروی محرم و صفر تأمین ارزاق هیئات است که با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان قم اقلامی چون برنج، شکر، قند و گوشت به آن‌ها ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: هیئات برای دریافت این اقلام به‌صورت سیستمی معرفی و نیازشان تأمین می‌شود و تاکنون ۶۰ تن برنج در اختیار هیئات قرار گرفته است.
اشعری افزود: تأمین گاز مایع دغدغه ایستگاه‌های صلواتی بوده است که با همکاری شرکت فرآورده‌های نفتی پیگیری لازم صورت گرفت تا هیئات در سامانه‌ای درخواست خود را ارائه می‌دهند و تأییدیه آن از سوی سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی انجام می‌شود.
وی ابراز داشت: تأمین نان هیئات نیز با معرفی شورای هیئات مذهبی استان قم به اداره کل غله انجام خواهد شد و در نهایت کد عاملیت لازم به هیأت برای دریافت نان ارائه می‌شود.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه عطر تربت در ماه محرم با موضوع حجاب و عفاف، جهاد تبیین و ملزومات هیئات توسط شورای هیئات مذهبی استان قم خبر داد.
رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم از برگزاری پویش «هر هیأت، یک شهید» در قم خبر داد و گفت: عکس شهیدان در قالب این پویش به‌صورت بنر چاپ شده در هیئات و پوستر هیأت در فضای مجازی قرار داده می‌شود.
وی یادآور شد: امسال ۱۸۰ ایستگاه صلواتی برای پذیرایی از زائران حسینی با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری قم فعال هستند.
وی ابراز داشت: همه هیئات مذهبی از مناطق مختلف قم در تاسوعا و عاشورای حسینی دسته روی خواهند داشت که با محوریت حرم حضرت معصومه (س) از مسیر میدان آستانه انجام می‌شود.
اشعری گفت: آیین سوگواری و عزاداری اقوام و ملل نیز ۲۵ تا ۲۷ مردادماه با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، ‌شهرداری، شورای هیئات و اداره کل اوقاف قم برگزار می‌شود.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44010
اخبار مرتبط

نظرات شما