با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی؛

آیین اختتامیه همایش ملی کتاب سال بانوان در قم برگزار می شود

مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: آیین اختتامیه همایش ملی کتاب سال بانوان در قم با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) یک ظرفیت عظیمی است که می تواند محور وحدت باشد.
وی با اشاره به بیانیه رهبر انقلاب ادامه داد: بیانیه رهبر انقلاب به عنوان ارکان اصلی در گام دوم انقلاب به شمار می رود و باید به خوبی این موارد اجرایی شود.
مدنی به پذیرش جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: آزمون ورودی جامعه الزهرا(س) روز جمعه برگزار می شود و بیش از 5300 نفر در این آزمون در سراسر کشور برگزار می شود.
وی افزود: البته پذیرش بین الملل به صورت دائمی است و همیشه فعال است و محدودیت زمانی برای آن وجود ندارد.
مدیر جامعه الزهرا(س) به برگزاری همایش ملی کتاب سال بانوان اشاره کرد و افزود: این همایش روز پنج شنبه 9 اسفند ماه با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود.
وی تاکید کرد: کتاب سال بانوان به صورت ملی برگزار شده و نقش بانوان در میراث مکتوب تمدن اسلامی به عنوان یکی از محورهای اصلی این همایش است.
مدیر جامعه الزهرا(س) ابراز داشت: این همایش با استقبال خوبی از سوی بانوان حوزوی و دانشگاهی روبرو شد که در نوع خود جالب توجه و چشمگیر بود.
وی با بیان این بیش از 600 اثر به دبیرخانه ارسال شد، تصریح کرد: در این میان نزدیک به 150 اثر به بخش نهایی رسید اما با این وجود انتخاب آثار و نزدیکی امتیازهای ارزیابی بسیار سخت بود.
مدنی خاطر نشان کرد: جامعه الزهرا(س) وظیفه خودش می داند که در خصوص مسائل اجتماعی ورود کند و تاکنون در زمینه های مختلفی از قبیل آسیب های زنان و خانوده پژوهش های مختلفی انجام داده و خروجی کار را به نهاد ها و سازمان های تصمیم گیر انتقال داده است.
وی افزود: در صورت وجود ظرفیت این همایش به صورت سالانه برگزار می شود و اگر این ظرفیت وجود نداشته باشد به صورت دو سالانه برگزار خواهد شد.
مدیر جامعه الزهرا(س) در بخش دیگری از صحبت های خود به رونمایی از سامانه شمیم(شبکه مبلغان یاس نبوی) پرداخت و بیان داشت:وظیفه ای اصلی ما تربیت مبلغ برای جامعه است و به همین منظور در تربیت مبلغ به صورت تخصصی وارد شدیم.
وی ادامه داد: دوره تربیت مبلغ عمومی را همه طلبه ها می گذرانند اما دوره تخصصی برای آن دسته از طلبه هایی است که به صورت تخصصی این رشته را انتخاب می کنند.
مدنی خاطر نشان کرد: سامانه ای پاسخ به سوالات فقهی و اعتقادی به منظور رفع شبهات ایجاد شده و 60 استاد در این زمینه به سوالات شرعی و اعتقادی پاسخ می دهند.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/4429
اخبار مرتبط

نظرات شما