نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

لابی‌گری در انتخابات هیأت رئیسه شوراها طبیعی است

نماینده مردم قم در مجلس با تاکید بر اینکه دخالت خارجی در شورای شهر قم را قبول نداریم، گفت: موضوع لابی‌گری در هیأت رئیسه طبیعی است و افراد برای اینکه بخواهند پست و سمتی را در شورا بگیرند نظر دیگر نمایندگان را جلب می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه حضور نمایندگان مجلس در انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر قم برای افزایش وحدت و همدلی بوده است، اظهار کرد: اعضای شورا نیروهای انقلابی هستند و اگر کوچک‌ترین تنشی در شورا ایجاد شود دودش در چشم مردم می‌رود.

وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر با آرامش در جلسه انتخابات هیأت رئیسه شورا حضور یافتند و انتقادات خود را مطرح کردند و ما هم بر اساس وظیفه نظارت خود بر شورای شهر و دیگر شوراها نظارت خواهیم داشت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیبت 6 عضو شورا در جلسه ماقبل انتخابات هیأت رئیسه گفت: چنین رویه‌هایی در کل کشور وجود دارد اما تاکید ما بر این است که افراد بر اساس قانون عمل کنند و هر جا که قانون خلایی دارد ما برای تصویب قانون اقدام خواهیم کرد و هر جایی هم ابهام دارد ما برای رفع ابهام اقدام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما دخالت خارجی در شورای شهر قم را قبول نداریم، عنوان کرد: اعضای شورا افرادی بالغ هستند و می‌فهمند که چگونه رأی دهند و این از فواید یا مضرات دموکراسی است که رأی افراد مشخص است، موضوع لابی‌گری هم در هیأت رئیسه طبیعی است و افراد برای اینکه بخواهند پست و سمتی را در شورا بگیرند رأی دیگر نمایندگان را جذب می‌کنند و این موضوع طبیعی است.

امیرآبادی گفت: افرادی که رأی می‌دهند باید با نگاه شرعی رأی دهند و به این موضوع نگاه کنند که فردی که رأی می آرود آیا می‌تواند در سمت مورد نظر ایفای نقش کند؟. هر فردی بابت هر رأی که می دهد باید نزد خداوند و مردم پاسخگو باشد.

وی با تاکید بر اینکه آرای مجلس، شوراها و دولت باید شفاف باشد، گفت: این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفته است و هنوز به تأیید نهایی نرسیده است و ما درخواست کردیم که این مصوبه زودتر تعیین تکلیف و به مجلس و دولت ابلاغ شود، هر چند اکنون هم در سایت پارلمان آرای نمایندگان قابل مشاهده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره حواشی اخیر مطرح شده در مورد شهردار قم از جمله حضور فرزندان وی در خارج از کشور، تصریح کرد: انتخاب، نظارت، طرح سئوال و عزل شهردار بر عهده شورای شهر است و شوراست که تصمیم نهایی را در مورد شهردار می‌گیرد، مشورت با نمایندگان هم گاهی انجام می‌شود و گاهی هم انجام نمی‌شود.

وی افزود: موضوع مطرح شده درباره شهردار هرزگاهی مطرح می‌شود درحالی‌که این موضوع جدیدی نیست و وزارت کشور که حکم ایشان را صادر کرده و نهادهایی که تایید کردند این موضوع را می‌دانستند و این چیز جدیدی نیست.


انتهای پیام/


منبع:فارس
http://qomefarda.ir/44340
اخبار مرتبط

نظرات شما