رئیس ستاد اعتکاف استان قم:

امسال 16هزارنفر در قم معتکف می شوند/قم میزبان اعتکاف سراسری دانشجویان است

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به اینکه قم میزبان اعتکاف سراسری دانشجویان است، گفت: امسال 16هزارنفر در قم معتکف می شوند که نسبت به سال قبل دو هزار نفر رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسب اعتکاف بااشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب چندین مورد به معنویت اشاره کرده اند، اظهار داشت: جریان اعتکاف در قرآن و ادیان آمده است.
وی ادامه داد: اعتکاف برای همه دوران بشر می باشد اما بصورت کامل در اسلام آمده است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به اینکه در قبل از انقلاب اعتکاف محدود، قشری و ناشناخته بود، گفت: اعتکاف امروز به برکت انقلاب زنده است و این رشد اخلاقی و معنوی را به برکت انقلاب داریم.

وی بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اعتکاف در هزاران مسجد سراسر کشور و به صورت منظم با حضور تمام اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

برگزاری اعتکاف در 69کشور در سال گذشته
حجت الاسلام تکیه ای عنوان داشت: امروز اعتکاف به خارج از کشور هم صادر شده  است ؛ حضرت آقا در رشد معنوی تابلو اعتکاف را بلند کرده اند؛ امروز به برکت جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اعتکاف به فراتز از مرزها رفته و در سال گذشته در 69 کشور اعتکاف رجبیه برگزار شد.

وی اضافه کرد: جشنواره ای در سه بعد علمی، ادبی و هنری برگزار شد که آخرین جشنواره در مشهد بود که بیش از دو هزار اثر به این جشنواره رسید و توانست فاخرترین جشنواره معنوی را به خود اختصاص دهد.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم با اشاره به شعار امسال معتکفین، گفت: اعتکاف طلیعه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد که این شعار از بیانات رهبر معظم انقلاب گرفته شده است؛ با توجه به تعطیلات نوروز فرصت بسیار خوبی است که همه اقشار مختلف در اعتکاف معنوی امسال شرکت کنند .

وی ادامه داد: تقریبا صد سال است که اعتکاف در قم برگزار می شود ، احیای اعتکاف ریشه در قم دارد و تقریبا تمامیت نیاز فرهنگی اعتکاف کشور و خارج از کشور از قم تامین می شود .

حجت الاسلام تکیه ای با اشاره به اینکه نماد اعتکاف مسجد امام حسن عسگری قم می باشد، ابراز داشت: امسال برای معتکفین برادر هفت مسجد و معتکفین خواهر 11 مسجد در نظر گرفته شده است و تعداد معتکفین  با دوهزار نفر رشد نسبت به سال قبل به 16هزار نفر رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: امسال قم به صورت خاص میزبان معتکفین دانشجو از سراسر کشور است.

رئیس ستاد اعتکاف استان قم  با اشاره به برنامه های اعتکاف، افزود: نشست سبک زندگی به رسم صالحان، از حرم زینب تا خیمه موعود،هم اندیشی معتکفین، محفل چشمه های معرفت، درس آموزان سلوک ، نجوای سجادیه، پیمان سربازی و... از جمله برنامه های چند روز اعتکاف می باشد.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/4443
اخبار مرتبط

نظرات شما