مدیرکل پست استان قم خبر داد:

رشد ۳۲ درصدی ترافیک پست استان قم در سال جاری

مدیرکل پست استان قم با اشاره به اینکه روزانه ۳۵ هزار مرسوله پستی وارده و صادره داریم گفت: ترافیک کاری اداره پست استان قم ۳۲درصد رشد داشته است.

 ابوالفضل باقری منش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با نگرش به اینکه حرفه خبرنگاری یک کار پرمشغله است، اظهار داشت: جایگاه خبرنگاری جایگاه رفیع و مهمی است.
وی ادامه داد: نقش خبرنگاران در آگاهی‌رسانی بسیار مهم است و قلم یک خبرنگار در واقع روشنگری در جامعه است.
مدیرکل پست استان قم عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌های پست دیده نمی‌شود و به نظر می رسد پست باید در مسئله تبلیغات و روابط‌ عمومی پررنگ‌تر ظاهر شود تا فعالیت‌های بی شمار این اداره معرفی شود.
وی اضافه کرد: پست بزرگترین شبکه عظیم و ارتباط فیزیکی در کشور و دنیا است و نقشی زیربنایی در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع دارد.
باقری منش با بیان اینکه در پست پویایی حرف اول را می‌زند و نگاه پست روبه جلو است، گفت: در مجموع  اداره پست استان قم در کشور جزء رتبه‌های اول تا دهم کشور است.
وی خاطرنشان کرد: چندین کار اساسی در پست کشور صورت گرفت که برخی از این اتفاقات به صورت پایلوت در قم انجام شد.
مدیرکل پست استان قم عنوان کرد: اداره پست به قدری در بین مردم قرار دارد که مردم اداره پست را از خود می‌دانند. پست تعطیلی ندارد و اگر پست چند روز تعطیل شود قطعاً جایگاه اداره پست به‌شدت احساس خواهد شد.
باقری منش در مورد میزان ترافیک کاری پست، یادآوری کرد: در زمان کرونا فکرمی کردیم که فعالیت‌ها و ترافیک اداره پست کمتر شود؛ اما ترافیک کاری اداره پست بیشتر شد و از سمت پاکت به سمت بسته رفت.
وی ادامه داد: در دو سال اخیر ترافیک کاری اداره پست استان قم 32درصد رشد داشته است همچنین در خرید اینترنتی در چهار ماه سال جاری رشد داشته است.
مدیرکل پست استان قم  بیان کرد: کسب‌وکارهای اینترنتی و دیجیتالی در قم نسبت به سال قبل فعال‌تر شده است.
وی تصریح کرد: در نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال گذشته  70درصد رشد مرسولات کتاب اتفاق افتاد که قم بعد از تهران بالاترین ارسال کتاب به نقاط مختلف کشور را داشته است.
باقری منش افزود: روزانه ۲۰ هزار مرسوله صادره و ۱۵ هزار مرسوله وارده داریم و در مدت زمان ده روزه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال ۱۴۱ هزار مرسوله پستی کتاب از قم ارسال و ۵۴ هزار مرسوله کتاب وارد قم شد.
وی ادامه داد: در پروژه جی نف ۱۴۲ روستای قم باتوجه به نقشه‌هایی که از بنیاد مسکن در اختیار ما قرار گرفت کد پستی دریافت کردند و حدود ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار هم باقی‌مانده است.
مدیرکل پست استان قم  با اشاره به اینکه پروژه جی نف در قم 95درصد پیشرفت داشته است، گفت: پروژه جی نف در  شهرهای کهک، قنوات و جعفریه کامل شده است.
وی بیان کرد: پروژه جی نف برای احراز نشانی در برخی ارگان‌ها مانند اصناف و پلیس بسیار مهم است که این کار هم به صورت الکترونیکی انجام می شود.
باقری منش اذعان کرد؛ از 400 قرارداد بیش 100قرارداد تجارت الکترونیک در پست بسته شده است.
وی در پایان ذکر کرد: در دو ماه ابتدایی سال ۴۰ هزار لاستیک وارد قم شده است که تماما توزیع و به گیرنده‌ای اصلی آن تحویل و بدین صورت دست واسطه گری در این زمینه کوتاه شده که نشان از نقش موثر و برجسته پست در اقتصاد کشور دارد.
انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44447
اخبار مرتبط

نظرات شما