هر روز با یک شهید؛

شهادت، گرامی‌ترین مرگ است

خط سرخ شهادت خط على است و گرامی‌ترین مرگ‌ها شهادت در راه خداست؛ بهتر از هر مرگى وقتى است که انسان در راه خدا کشته شود و بالاتر از آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، شهید ابوالقاسم رشید در تاریخ ۱ فروردین‌ماه ۱۳۴۱ در شهر مقدس قم در خانواده‌ای اهل تقوا دیده به جهان گشود. وی پس از چندی مجاهدت در راه اسلام در جبهه‌های نبرد خوزستان عملیات خیبر جزیره مجنون، به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

«من طلبنى وجدنى و من وجدنى عرفنى و من عرفنى احبنى و من احبنى عشقنى و من عشقنى عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعلى دیته و من على دیته فانا دیته» حدیث قدسى
هر کس که مرا طلب کند خواهد یافت و هر کس که مرا بیابد خواهد شناخت و هر کس که مرا بشناسد مرا دوست خواهد داشت و هر کس که مرا دوست داشت عاشقم خواهد شد و هر کس که عاشقم شود من هم عاشق او خواهم شد و هر کس که عاشقش گردم او را خواهم کشت و هر کس را که بکشم دیه او بر گردن من است و هرکس که دیه‌اش بر گردن من باشد، من خود دیه‌اش خواهم بود.
و لا تحسبن الذین قتلوا فی‌سبیل‌الله امواتا بل احیاء عند ربهم
گمان مبرید کسانی که در راه خدا کشته مى‌شوند از مردگان‌اند، بلکه نزد پروردگارشان روزى مى‌طلبند.
خط سرخ شهادت خط على است و گرامی‌ترین مرگ‌ها شهادت در راه خداست؛ بهتر از هر مرگى وقتى است که انسان در راه خدا کشته شود و بالاتر از آن نیست.
از سخنان پیامبر اکرم (ص)، همانا جهاد درى است از درهاى خداوند که براى دوستان خاص خود گشوده است؛ شهادت دریچه‌ای از این دنیا، شهادت آرزوى قلب عازمان شهادت و عاشقان است.
اى ملت قهرمان و شهیدپرور من چه مى‌توانم بکنم این شما بودید که ما را راهنمایى کردید، این شما بودید که ما را امید دادید و اکنون این خون‌ها چه ارزشى دارد که در راه خداوند هستى مطلق است ریخته شود.
اى انقلاب عزیز ما، سیراب شو؛ با خون آبیاری‌ات مى‌کنیم؛ اى بازوان انقلاب بجوشید. اى اسلامیان برخروشید و این رهبر کبیر پرچم اسلام را در سراسر جهان برپا کنید.
اى جوانان نکند که در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در نبرد شهید شد. اى جوانان مبادا در غفلت بمیرید که على (ع) در عبادت شهید شد و مبادا در حال بی‌تقوایی بمیرید که على‌اکبر حسین در راه حسین (ع) و باهدف شهید شد.
اى مادران مبادا از فرزندانتان به جبهه جلوگیرى کنید که فردا در محضر خدا نمى‌توان جواب زینب را بدهید که تحمل ۷۲ تن شهید را نمود است. اقوام بر من اشک مریزید که اگر واقعاً مرا دوست دارید راه حسین را ادامه دهید و با شرکت در جبهه‌ها و کمک مالى پشت‌جبهه‌ها را یارى کنید من به بهترین آرزوهایم رسیدم و این قابل‌درک است، مگر براى آنان که خدا را از هر چیز بیشتر دوست دارند بر جنازه‌ام زارى مکنید یا اگر گریه مى‌کنید صدایتان را بلند نکنید که شهیدشدن گریه ندارد بلکه شکست اسلام گریه دارد و بهوش باشید که اسلام را با حضورتان در جبهه‌هاى حق علیه باطل ثابت نگه دارید.
وقتى مردم به مرحله آزمایش در آیند روشن مى‌شوند که دین‌داران کمند و کیان‌اند هر کس در یارى من ثابت‌قدم و پابرجا بماند در بهشت جاى خواهد داشت و از غضب خداوند به‌دور خواهد بود.
مبادا خویشتن را واگذاریم؛ امام خویش را تنها نگذارید، خون هر شهیدى لاله‌اى است مبادا روى لاله پا گذاریم.
سلام به شما پدر و برادران، این است اول از هر چیز آن را بیان مى‌نمایم:
اگر من شهید شدم اسلحه‌ام را زمین نگذارید و از ابراهیم بت‌شکن زمان دفاع کنید و کلام به کلام حرف امام را عمل کنید. این را هم به خاطر داشته باشید که راهم را دامه دهید که چشم تمام اسلامیان جهان به ایران اسلامى دوخته شده.
پدر جان اگر براى شما ایجاد زحمت کردم، مرا ببخش و حلالم کن چون برایم بسیار زحمت کشیدى؛ از برادرانم محمد و خانواده‌اش حلالیت مى‌طلبم و از محسن و احمد و محمود حلالیت مى‌طلبم و از این که برایشان برادر خوبى نبودم مرا ببخشند و از برادر رضا و لیلا و زن‌پدرم حلالیت مى‌طلبم؛ از پدربزرگم می‌خواهم که مرا حلال کند؛ از مادربزرگم حلالیت می‌طلبم و از آن می‌خواهم دعا کند و برایم از خداوند آمرزش طلب کند.
از تمام دایی‌ها و همه خانواده‌های آنان حلالیت طلب مى‌کنم؛ از عموى عزیزم با خانواده طلب مى‌کنم؛ از خانواده همسرم تشکر مى‌کنم و حلالیت مى‌طلبم، از تمام دوستان خودم مى‌خواهم که در دعاهاى کمیل، توسل و در عاشوراى امام حسین مرا یادتان نرود.
از همسرم می‌خواهم که چون زینب شیرزن از دستاورد انقلاب دفاع کنى و راهم را ادامه دهى و همسرم از این که شوهر خوبى نبودم مرا ببخشى و از گناهانم درگذر؛ همسرم صبر کن و خدا اجر شما را می‌دهد از حسین زمان دفاع کنید.
پدر جان، هر جا که خود می‌دانید خوب است جنازه‌ام را دفن کنید و همان‌طور که اسلام حکم می‌کند همان را انجام دهید و او که بعد از چهار ماه و ۱۵ روز که اسلام گفته است شوهر کند و اگر شوهر نکند هر چه داده شود براى همسرم است.
من یک ماه در جبهه‌هاى حق علیه باطل روزه خوردم که آن را برایم بگیرید؛ هم براى احتیاط برایم روزه بگیرید و این را هم بدانید که من به سهم امام بدهکار هستم و اگر که زنده برگشتم خود به آنان عمل مى‌کنم، ولى اگر برنگشتم مبلغ را به امام بدهید که ان‌شاءالله به آرزویم مى‌رسم؛ امام را دعا کنید و او را تنها نگذارید و اوامر او را موبه‌مو اطاعت کنید.

خداوندا مرا به نیازى در نفس و به‌یقین در قلب و اخلاص در عمل و بصیرت در دین عطا فرما و به اعضاء و جوارحم بهره‌مند گردان.
به دل گلبوته امید دارد
به شانه پرچم توحید دارد
به چهره نشان از هستى جاوید دارد
جنگ است بیا که جانفشانى بکنیم
کارى جاودانى بکنیم چندان
به تن دشمن خود زخم زنیم چندان
بهر ایران جان سپارم
جان در ره میثاق با جانان سپارم
روز عاشورا ببینید
از گلستان عشق گلبرگى بچینید
درد و درمانم ز توست
سینه از تو دل زتو جانم ز توست
من به حبل الله از تو می خواهم حمایت والسلام بعد از آن بر نیمه شب تا بامداد را سوگند داد. دیدار در روز قیامت ان شاءالله. اگر خداوند مرا قبول کرد، دعا کنید و امام را تنها نگذارید و از اسلام دفاع کنید. 
چه کسى ما را بدین وادى کشانده
رزمندگان تا کربلا راهى نمانده
مى‌آید از این سرزمین فاطمه یا فاطمه
اى که نام تو در جبهه‌ها ورد زبان جارى


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44521
اخبار مرتبط

نظرات شما