اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم اعلام کرد؛

هیچ تور گردشگری از قم به ترکیه اعزام نمی‌شود

به‌دنبال درج خبری در یکی از پایگاه های خبری درباره تبادل گردشگر بین قم و شهر وان ترکیه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان قم جوابیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، گردشگری و صنایع‌دستی قم، این اداره‌کل ضمن تبریک مجدد فرا رسیدن روز خبرنگار و تشکر از نگاه نقادانه اصحاب رسانه به حوزه ماموریت‌های سه‌گانه این اداره‌کل، به اطلاع می‌رساند استان قم هیچ برنامه‌ای برای اعزام تور‌های گردشگری به مقصد ترکیه ندارد.

آنچه در نشست مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم و رئیس بخش گردشگری شهر وان انجام شد، تقویت همکاری‌ها در حوزه گردشگری از جمله گردشگری زیارتی است.

استان قم به‌عنوان محور گردشگری مذهبی ایران و به واسطه وجود مرقد مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) از دیرباز مقصد گردشگران زیارتی از کشور‌های مختلف است. در همین راستا و با هدف تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور همسایه ایران و ترکیه، شهر مقدس قم آماده میزبانی از گردشگران مسلمان از کشور ترکیه است.

به اطلاع می‌رساند این اداره‌کل نیز با نظر اصحاب دلسوز رسانه‌ای در استان در خصوص عدم اعزام تور گردشگری به ترکیه موافق است و ابدا چنین برنامه‌ای در دستور کار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم وجود ندارد.

گردشگران مسلمان ترکیه علاقه‌مند به سفر به ایران، حضور در قم و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) هستند، از این رو در نشست با رئیس بخش گردشگری شهر وان در این خصوص یعنی پذیرش و میزبانی از گردشگران مسلمان ترکیه مذاکره انجام شد و قرار نیست هیچ تور گردشگری از قم به ترکیه اعزام شود.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44530
اخبار مرتبط

نظرات شما