مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم:

خیران قمی در کتابخانه‌ سازی ورود کنند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم از خیران این استان خواست تا در موضوع کتابخانه سازی نیز ورود جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی توکلیان اظهار داشت: از نظر فضای فرهنگی در قم فقر فضای فرهنگی کتابخانه‌ای داریم و حتی در منطقه پرجمعیتی چون پردیسان کتابخانه عمومی وجود ندارد.
شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تأسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.
وی تأکید کرد: وجود کتابخانه جزو نیازهای شهروندان است و باید به آن توجه شود و همه خیران و مسئولان باهمت جمعی دست‌به‌دست هم دهند تا این مهم انجام شود.
وی یادآور شد: انجمن خیران کتابخانه‌های استان قم فعال است این در حالی است که در اولویت‌های خیران ایجاد کتابخانه قرار نمی‌گیرد و بیشتر علاقه‌مند به بنای مدرسه هستند.
توکلیان با تأکید بر اینکه اگر به تأثیرهایی که کتابخانه عمومی در آینده فرزندان و کودکان کشورمان دارد آگاه باشیم به سمت کتابخانه سازی می‌رویم گفت: کتابخانه‌ها امروز صرفاً جایی برای به امانت گرفتن کتاب یا مطالعه نیست و به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند و اگر خیران به این موضوع اشراف پیدا کنند با علاقه‌مندی در تأسیس و ایجاد کتابخانه هم تلاش خواهند کرد.
وی ابراز داشت: اکنون در قم ۲۵ کتابخانه فعال داریم و ۳۸ هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای در استان موجود است.
وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها باید اهمیت فعالیت کتابخانه که مرکزی فرهنگی است را به مردم متذکر شوند، افزود: کتابخانه‌ها بدون هیچ‌گونه محدودیتی شرایط سنی، جنسیت، حتی دین و مذهب می‌توانند پذیرای علاقه‌مندان باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قم گفت: ‌ اتباع خارجی از ملیت‌های مختلف نیز در قم از خدمات کتابخانه‌ای استفاده کرده و خدمات یکسان با شهروندان ایرانی را دریافت می‌کنند.
وی گفت: کارت‌های عضویت در کتابخانه‌های عمومی قم شبکه‌ای است و هر عضو می‌تواند از کل سه هزار و ۷۰۰ کتابخانه کشور استفاده کند.




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44588
اخبار مرتبط

نظرات شما