معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قم:

مدارس آسیب‌پذیر در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت تجهیز می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قم گفت: باتوجه‌به اهمیت نقش و سلامت دانش‌آموزان در آینده یک جامعه، اعتباری بالغ بر۶ میلیارد ریال، با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به آموزش‌وپرورش اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام محمد امینیان با اشاره به فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی، اظهار داشت: به‌ لطف الهی، در راستای اجرای برنامه‌های کنترل آسیب‌های اجتماعی و فراهم‌ساختن زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات ورزشی برای مدارس آسیب‌پذیر در مردادماه ۱۴۰۲ اختصاص یافت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قم با بیان روند و چگونگی اجرای برنامه‌ها تصریح کرد: برای موفقیت در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و سلامت نوجوانان و جوانان، نیازمند «پیشگیری» و «برنامه‌های ایجابی» هستیم، چرا که پیشگیری و داشتن برنامه، سبب نشاط و دوری از بزهکاری و تنبل ‌کاری است.
وی مراقبت از دانش‌آموزان را تکلیف شرعی و ملی دانست و در این زمینه عنوان کرد: اوقات فراغت می‌تواند در تقابل با آسیب‌ها طراحی شود که اگر زمین آن را بهبود بخشیده و متناسب با نیازهای روز، به جذاب‌سازی و فعال‌سازی ظرفیت‌ها بپردازیم، به مخاطب جوان توجه داشته‌ایم؛ بنابراین با اقداماتی چون بهسازی و تجهیز اقلام فرهنگی، آموزشی و اردویی، به‌نوعی جوانان را اکرام کرده‌ایم.
به گفته امینیان این اعتبار با پیگیری‌های اداره کل امور اجتماعی استانداری، از محل اعتبارات سازمان امور اجتماعی کشور، به آموزش‌وپرورش استان تخصیص‌داده‌شده است که به‌زودی در قالب تجهیزات و امکانات، از طریق اداره‌های آموزش‌وپرورش نواحی و شهرستان‌ها، قبل از بازگشایی مدارس خریداری شده و در اختیار مدارس و سالن‌های ورزشی منتخب، قرار خواهد گرفت.




انتهای پیام/


منبع:تسنیم
http://qomefarda.ir/44712
اخبار مرتبط

نظرات شما