با حضور هنرمندان و کاریکاتوریست‌های مطرح ایران و برزیل؛

نشست تخصصی طنز ترسیمی برزیل در قم برگزار شد

نشست تخصصی طنز ترسیمی برزیل با حضور هنرمندان و کاریکاتوریست‌های مطرح ایران و برزیل در قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این نشست با حضور «ادرا آموریم و گیلمار» از هنرمندان مطرح برزیلی و «سید مسعود شجاعی طباطبایی» و «محمدرضا دوست‌محمدی» از هنرمندان شاخص ایرانی در مجتمع هدایت قم برگزار شد.
«ادرا آموریم و گیلمار» از هنرمندان کاریکاتوریست برزیلی در این برنامه بیان داشت: فعالیت‌های هنری بنده از اوایل دهه هشتاد میلادی‌ با الهام از آثار «زیرالدو آلوز پینتو» از هنرمندان مطرح برزیلی آغاز شد.
وی ادامه داد: در قالب بنیادی که برای زیرالدو آلوز پینتو، در یکی از شهرهای برزیل دایر شده، تعدادی از هنرمندان ایرانی نیز آثار خود را در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار داده‌اند.
به گفته وی، آثار هنری و کتاب‌های زیرالدو آلوز پینتو در دوره دیکتاتوری در برزیل و دفاع از آزادی رأی مردم تأثیر زیادی در بین مردم داشت.
این هنرمند برزیلی بیان داشت: سبک زندگی، فرهنگ عمومی و میهمان‌نوازی مردم ایران بسیار قابل‌احترام و سرشار از احساسات انسانی است که برای بنده قابل‌توجه بود.
"گیلمار" دیگر هنرمند کاریکاتوریست برزیلی نیز در این جلسه، بیان داشت: ایران دارای فرهنگ غنی و همراه با مهرورزی است و امید داریم زمینه برای تبادلات بیشتر فرهنگی بین این دو کشور فراهم شود.
وی ادامه داد: آنچه امروز بین هنرمندان دو کشور بیش از همه نیاز است، حضور در رویدادها و جشنواره‌هایی است که در دو کشور به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.
گلیمار، تصریح کرد: هنرمندان و به‌خصوص ازآنجایی‌که مشکلات و دغدغه‌های مردم از وضعیت موجود را با زبان هنر منتقل می‌کنند، ارتباط خوبی با مردم دارند و از طرفی زبان گویای افرادی هستند که می‌خواهند صدای اعتراض خود را برسانند.
سید مسعود شجاعی طباطبایی از هنرمندان کاریکاتوریست در بخشی از این جلسه، بیان کرد: طنز ترسیمی در کشور برزیل سابقه طولانی در برزیل دارد و هر سال جشنواره‌های مختلفی دراین‌خصوص برگزار می‌شود.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44720
اخبار مرتبط

نظرات شما