تولیت مسجد مقدس جمکران:

مساجد باید محور تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه بخشی از این کاستی به دلیل قطع پیوند مردم با مسجد است، گفت: مساجد باید محور تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان امروز در مراسم اولین آئین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با شعار «مثل مصطفی» در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به این همایش اقدام ارزشمندی در ارتباط با احیای مساجد است، اظهار داشت: این همایش مصداق «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم مِّن قُوَّة» است؛ چراکه همه قدرت‌ها و نیروها در پیوند با خداوند متعال شکل می‌گیرد و پایگاه این عبودیت مسجد است.
وی ادامه داد: نهضت و انقلاب ما از برکات مسجد بود و از پایگاه مسجد شکل گرفت و به پیروزی رسید.
تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۷ درصد شهدای ما از پایگاه مسجد به معراج رفتند، گفت: البته با شهادت‌ها بود که این انقلاب با وجود همه توطئه‌ها و دشواری‌ها تا به امروز سرپا مانده است.
وی اضافه کرد: مساجد باید محور تمام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی قرار گیرد. بخش قابل‌توجهی از کاستی‌های امروز کشور به آنجایی بر می‌گردد که پیوند مردم با مسجد قطع می‌شود.
حجت‌الاسلام رحیمیان با بیان اینکه امام خمینی (ره) از مسجد به‌عنوان سنگر و پایگاهی که همه خوبی‌ها از آن شکل می‌گیرد یاد کردند، بیان کرد: مساجد باید به پایگاهی برای ارتباط با شبکه یاوران حضرت مهدی (عج) و تقویت پیوند مردم با امام‌زمان (عج) تبدیل شود تا زمینه‌ساز ظهور امام‌زمان (عج) شود.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم ما در آینده بتوانیم به نقش کامل مساجد در ساختن نظام اسلامی برسیم که این نظام بر جامعه اسلامی و فرهنگ اسلامی مبتنی است و فرهنگ اسلامی در پایگاهی شکل می‌گیرد که معارف اسلام در آن تبیین شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44732
اخبار مرتبط

نظرات شما