کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان قم:

کتاب «اسم تو مصطفاست» زمینه یک فیلم‌نامه را دارد

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به اینکه شهدای دهه هفتادی و هشتادی بهترین الگو برای جوانان هستند، گفت: کتاب مثل مصطفی زمینه یک فیلم‌نامه را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مسعوده سادات قوانینی در میزگرد نقد کتاب «اسم تو مصطفاست» که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد با اشاره به سیره و سبک زندگی شهدا، اظهار داشت: در شرایط امروز جامعه مطالعه سیره و سبک زندگی شهدا بسیار مهم است.
وی ادامه داد: امروز ما شهدایی داریم که در کنار ما زندگی کرده‌اند، با مشکلات جامعه درگیر بوده‌اند؛ اما در جهت رضای خداوند خود را رشد داده‌اند و برخی به‌گونه‌ای رشد یافته‌اند که در حالت عادی نیازمند ۷۰ سال زندگی است.
کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به اینکه مطالعه سبک زندگی شهدا بسیار مهم است، گفت: یکی از مسائل مهم دیگر این است که بدانیم این شهدا چگونه و کجا تربیت یافته‌اند و چگونه در این مسیر قرار گرفته‌اند.
وی اضافه کرد: شهدای امروز اغلب دهه هفتادی و هشتادی هستند که می‌تواند برای نسل جوان امروز جذاب باشد چرا که این شهدا در بین همین جوانان بوده‌اند و با همین مشکلات زندگی کرده و رشد یافته‌اند پس می‌توانند بهترین الگو برای جامعه امروز باشند.
قوانینی با اشاره به کتاب
«اسم تو مصطفاست» گفت: به نظر بنده کتاب با شروع خوبی که دارد مخاطب را به خوب جذب می‌کند به‌گونه‌ای که دوست داری کتاب را یک‌نفس تا آخر بخوانی.
وی افزود: این کتاب می‌تواند نسبت به کتاب‌های دیگر تأثیرگذارتر باشد چرا که هم راوی و هم نویسنده آن یک خانم هستند. این کتاب قدم‌به‌قدم از کودکی تا اعزام به سوریه شهید صدرزاده را روایت کرده است.
کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به اینکه روایت صادقانه یکی از حسن‌های این کتاب است، گفت: اگر سبک زندگی این شهدا به زبان امروز جامعه بیان شود بیشتر تأثیرگذار خواهد بود.
وی اضافه کرد: با روایت درست و صحیح سیره شهدا می‌توانیم حس تعهد را به مخاطب انتقال دهیم که همین موضوع می‌تواند مخاطب را مجاب کند که او هم می‌تواند به درجات این افراد برسد.
قوانینی با اشاره به اینکه این کتاب پیش‌زمینه یک فیلم‌نامه را دارد، گفت: باتوجه‌به اینکه در ابتدای کتاب آورده شده که راوی همسر شهید است؛ اما اگر این روایت‌های از سوی اعضای دیگر خانواده و دوستان بود دید بیشتری از این شهید به مخاطب انتقال می‌داد.
وی اضافه کرد: در این کتاب به سبک زندگی شهدا، الگو قرارگرفتن شهدا، امید آفرینی و بسیار از مسائل ارزشمند دیگر اشاره شده که بنده توصیه می‌کنم آن را همه بخوانند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/44786
اخبار مرتبط

نظرات شما