رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم:

تضمین شغلی دانشجویان برای نخستین‌بار در قم انجام می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم گفت: برای نخستین‌بار با همکاری صنایع و واحدهای تولیدی و شرکت‌های اقتصادی ثبت‌نام از دانشجویان با تضمین اشتغال آن‌ها خواهد بود که در مهرماه در ۱۶ رشته محل برای بیش از ۹۰۰ دانشجو تضمین شغلی ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمدرضا فلاح بیان داشت: در خصوص پذیرش جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قم در ترم جاری مهرماه بیان داشت: مراکز علمی کاربردی استان قم از پنجم شهریورماه در بیش از ۵۷ رشته محل کاربردی و موردنیاز بازار کار دانشجو می‌پذیرند که این رشته‌ها در چهار گروه صنعت، فرهنگ و هنر، مدیریت و خدمات و کشاورزی از طریق سازمان سنجش ارائه ثبت‌نام می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی قم در ادامه با اشاره به تفاوت ماهیت علمی و کاربردی با دانشگاه عنوان کرد: در علمی و کاربردی عموماً افرادی می‌آیند که به دنبال فراگیری یک مهارت مشخص و موردنیاز بازار کار هستند و بسیاری از رشته‌های مراکز علمی کاربردی استان قم به‌صورت اختصاصی فقط در این دانشگاه آموزش داده می‌شود.
وی عنوان کرد: با آموزش‌های مهارتی و کسب‌وکار اگر ما اولویت را به اشتغال و کسب‌وکارهای خانگی بدهیم بخش زیادی از اقتصاد رشد می‌کند، در این باره مطالعات مختلفی داشته‌ایم و نظر اکثر تصمیم‌گیران آموزش عالی نیز این بود در این حوزه ورود کنیم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان قم بیان کرد: توانمندسازی در حوزه کسب‌وکار کوچک و اشتغال خانگی به‌صورت فراگیر در قم اجرا شده است و با استفاده از وام‌های حمایتی برخی از دانشجویان صاحب کسب‌وکار شده‌اند و حالا به دنبال عملیاتی‌شدن آن در سطح نفرات بیشتر در استان هستیم.
فلاح خاطرنشان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی ابتدا مهارت‌های حرفه‌ای کسب‌وکار را یاد می‌دهیم تا برای کسب‌وکار برنامه‌ریزی کنند و بدانند مدیریت فروش و بازاریابی و نیاز بازار چیست تا به تولید بپردازند.
وی افزود: در دانشگاه علمی و کاربردی دوره‌های ترمی و کوتاه مدت‌داریم و برای آن هدف‌گذاری شده است، در این دانشگاه قدرت تصمیم‌گیری بالایی داریم و طبق نیاز بازار می‌توانیم رشته‌ای را بیاوریم یا حذف کنیم؛ چون علمی کاربردی تکنسین پرور است و طبق نیاز بازار فعالیت می‌کند و حتی سرفصل دروس را نیز می‌توانیم تغییر دهیم.
فلاح اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی در دل یکی از کارخانه‌های بزرگ و صنعتی قم این فرصت را برای استان قم ایجاد می‌کند که دانشجویان با حضور در یک واحد صنعتی به آموزش بپردازند که این مرکز از مهرماه شروع فعالیت خواهد نمود.
وی تصریح کرد: در یکی از مراکز علمی کاربردی در حوزه کشاورزی و همچنین در مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه سلفچگان، رشته‌های صنعتی برای دانشجویان طراحی شده است که این برای اولین‌بار در قم است و در مراکز شفیعه و فرهنگ و هنر و ناجا نیز رشته‌های فرهنگ و هنری و مدیریت و خدمات اجتماعی ارائه می‌شود .




انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/44863
اخبار مرتبط

نظرات شما