رشد ۱۹ درصدی مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از رشد ۱۹ درصدی مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،مهرداد عظیمی رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: آینده پژوهی در مهارت آموزی و مهارت‌های آینده ضروری است به صورتی که تکنولوژی‌های نوین دارای مزیت‌های زیادی است که سازمان فنی و حرفه‌ای دارای ظرفیت‌های زیادی برای بهره گیری و رویارویی از ظرفیت‌های تکنولوژی‌های نوین است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در خصوص طرح‌های مهارت آموزی گفت: در طرح کهاد که مهارت افزایی دانشجوی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است، حدود ۵ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۷۱۹ نفر آموزش دیدند.

عظیمی در خصوص طرح مهارت افزایی نخلستان گفت: در این طرح هدف گذاری برای مهارت افزایی ۵۰۰ هزار نفر دانش آموخته دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بود که حدود ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۵۴۰ نفر ساعت حدود ۲۶ هزار و ۷۰ نفر دوره دیدند. 

وی افزود: طرح محیط کار واقعی که طرح آموزش‌های مهارتی در محیط کار واقعی و صنایع و صنوف است که حدود ۱۶۰ هزار و ۵۷۰ نفر و آموزش ۶۸ هزار و ۷۳۲ واحد صنعتی یا صنفی آموزش مهارت دیدند که رشد ۱۹ درصدی داشته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: هدف گذاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سال ۱۴۰۴ نشان دهنده این است که نگاه سازمان پویا، پیشرو و پاسخگو متناسب با ارتقا وزن اجتماعی مهارت و تغییر نگاه جامعه به رشد مهارت ایرانیان است.

عظیمی گفت: کاهش زمان دستیابی به شغل از طریق مهارت با تربیت انسان‌های توانمند و توسعه نگر، مرجعیت آموزش فنی و حرفه‌ای در بین سازمان‌های مهارت آموزی کشور منطقه، ۳ راهبرد اصلی در چشم انداز فنی و حرفه‌ای است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44902
اخبار مرتبط

نظرات شما