جانشین سازمان بسیج سازندگی استان قم مطرح کرد:

خدمت خالصانه جهادگران قم به زائران اربعین

 جانشین سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: جهادگران بسیجی در ایام پیاده‌روی اربعین هم در مسیرهای حرکت، هم در مرزها و هم در محل اسکان به ارائه خدمات به زائران اربعین می‌پردازند.

سرهنگ عباس روحی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار داشت: اقدامات جهادگران در استان قم در عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی در حال انجام است از جمله در این ایام که مصادف با ایام پیاده‌روی اربعین حسینی است جهادگران قم پای‌کار خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.
 جانشین سازمان بسیج سازندگی استان قم ادامه داد: تأمین برخی از اقلام و کالاهای اساسی موکب‌ها از ابتدای آغاز ماه محرم در دستور کار بود و توانستیم اقلامی مانند برنج، شکر، روغن و مرغ را با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان قم برای موکب‌ها تأمین کنیم.
وی ادامه داد: استقرار گروه‌های جهادی در ستادهای اربعین در سطح استان قم از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی استان بود که در مکان‌های مختلفی که پذیرای زائران اربعین هستند از جمله موکب عوارضی قم تهران، امامزاده جمال علیه‌السلام، جمکران و‌ موکب سیدالشهدا در سلفچگان جهادگران قم حضور دارند.
روحی تصریح کرد: پذیرش، ساماندهی، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در موکب‌های اسکان از دیگر اقدامات جهادگران قم است.
جانشین مسئول بسیج سازندگی استان قم اضافه کرد: در کنار ارائه این خدمات فعالیت‌های فرهنگی نیز در دستور کار جهادگران قم قرار دارد، همچنین اعزام پزشکان جهادگر به عراق و خدمت به زائران پیاده‌روی اربعین در کربلا تحت عنوان موکب‌های درمانی نیز بخشی از فعالیت‌ها بوده است.
روحی تصریح کرد: سازمان بسیج پزشکی با اعزام گروه‌های جهادی پزشکی به کربلا تحت عنوان گروه جهادی شهید شیخ شعاعی که شامل ۴۸ نفر از پزشکان و پرستاران بسیجی قم درحال‌خدمت به زائران اربعین در عمود ۲۱۵ هستند و تا پایان موسم اربعین به ارائه خدمات پزشکی و درمانی می‌پردازند.
وی عنوان داشت: اعزام گروه‌های جهادی به مرز مهران جهت پخت غذا برای زائرانی که در مسیر رفت و بازگشت، اعزام گروه‌های جهادی بسیج اصناف به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران اربعین در مسیرهای پیاده‌روی جهت خدمات تعمیراتی کیف، کفش، ویلچر، کالسکه و... از دیگر برنامه‌های جهادگران استان قم در ایام اربعین است.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/44986
اخبار مرتبط

نظرات شما