معاون استاندار قم خبر داد:

عزیمت ۲۰۰ هزار نفر از قم به راهپیمایی اربعین

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از قم عازم راهپیمایی اربعین حسینی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد اربعین استان گفت: تاکنون حدود ۲۰۰ هزار نفر از استان در ایام اربعین حسینی راهی عتبات‌عالیات شدند. 
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم افزود: تاکنون بیش از ۱۳۰ هزار نفر از استان برای حضور در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و باتوجه‌به اینکه بسیاری از زائران در این سامانه ثبت‌نام نمی‌کنند، امسال یک رکورد در سفر‌های اربعینی توسط قمی‌ها به ثبت رسیده است. 
وی با اشاره به میزبانی استان از زائران اربعین گفت: از آغاز سفر زائران اربعین تا امروز بیش از ۱۳۱ هزار زائر در موکب‌های استان مستقر و پذیرایی شده‌اند. 
مقیمی با اشاره به افزایش تردد خودرو‌های سواری در محور‌های مواصلاتی استان گفت: از ابتدای سفر‌های زائران اربعین بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو از محور‌های استان عبور کرده‌اند. 
معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم عنوان کرد: باتوجه‌به محل قرارگرفتن استان در مسیر بازگشت زائران اربعین، تردد‌ها در روز‌های آینده به اوج خود خواهد رسید و برای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به زائران تا پایان ماه صفر (۲۵ شهریور) فعالیت موکب‌ها ادامه خواهد داشت. 
استاندار قم نیز در این جلسه اربعین را بزرگ‌ترین فرصت فرهنگی - مذهبی کشور عنوان کرد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان باید در تمام طول سال نیز در جهت تقویت و تحکیم شعائر حسینی و مکتب عاشورا فعالیت کنند. 
سید محمد آقامیری بر تسهیل هر چه بیشتر سفر برای زائران اربعین و عتبات‌عالیات تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به خستگی زائران در بازگشت از زیارت نباید محدودیت و ترافیک در مسیر‌های مواصلاتی و کمبود در وسایل نقلیه بر خستگی زائران بیفزاید و باید تمام امکانات برای تردد بدون مشکل زائران فراهم شود. 
وی همچنین بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در استان تأکید کرد و افزود: در دوره مدیریت جدید استان نیمی از فعالیت‌ها به برنامه‌های فرهنگی اختصاص پیدا خواهد کرد و حرم و جمکران از مهم‌ترین مکان‌ها برای این فعالیت‌ها خواهند بود. 
استاندار قم بر متناسب‌سازی ورودی‌های قم باتوجه‌به شأن و منزلت این شهر تأکید کرد و افزود: مسافرانی که به قم می‌آیند باید از ۲۵ کیلومتری متوجه حضور در شهری با شأن و منزلت قم شوند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/44992
اخبار مرتبط

نظرات شما