کارشناس مسائل فرهنگی:

راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی است

کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه می‌توانیم در پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین نیروهای شیعی را در جهان ایجاد کنیم، گفت: راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی است.

حجت‌الاسلام حبیب داستانی بنیسی در گفتگو با خبرنگار قم فردا ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع)، با  اشاره‌به‌نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این روزها موج عظیمی از عاشقان و شیفتگان امام حسین (ع) پای پیاده برای زیارت در مسیر کربلا قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: مسیر پیاده‌روی اربعین ظرفیت‌های بسیار فرهنگی دارد که باید از آن استفاده شود.
این کارشناس مسائل فرهنگی با اشاره به اینکه سابقه پیاده‌روی اربعین به سال‌های بسیار دور برمی‌گردد، گفت: از سال‌های دور علما، بزرگان و عاشقان امام حسین (ع) در این راه با تمام مشکلات گام برداشته‌اند.
وی ابراز داشت: ما بزرگ‌ترین تجمع بین‌المللی را هر سال در اربعین شاهد هستیم که از کل شیعیان جهان حتی اهل‌تسنن و دیگر ادیان الهی در این تجمع چندمیلیونی دور هم جمع می‌شوند و بعد از یک هفته همه به کشورهای خود بازمی‌گردند.
بنیسی با اشاره به اینکه امروز راهپیمایی اربعین توسعه‌یافته است، گفت: راهپیمایی اربعین بهترین فرصت برای فرهنگ‌سازی است.
وی عنوان کرد: بیشتر خدماتی که در این مسیر به زائران و عاشقان امام حسین (ع) داده می‌شود مادی است درحالی‌که باید از این فرصت برای نشر فرهنگ اسلام و انقلاب استفاده کنیم.
این کارشناس با اشاره به اینکه باید از این فرصت در مسئله فرهنگ استفاده کنیم، گفت: موکب‌های بسیاری در اربعین برپا می‌شود و اگر موکب‌های ایرانی طعامی هم به زوار ندهند کسی گرسنه نمی‌مانند چرا که عراقی‌ها و عرب‌های بومی در این امر پیش‌قدم هستند و هیچ‌کسی بدون غذا و مکان برای استراحت نمی‌ماند. ما می‌توانیم در این مسیر بدون اینکه کار سیاسی انجام دهیم، فرهنگ جذب الهی را بسازیم
وی ادامه داد: ما می‌توانیم فرهنگ اسلام، فرهنگ انقلاب اسلامی و... را از طریق رسانه، محصولات فرهنگی و یا بازی در این اجتماع عظیم ترویج دهیم.
بنیسی خاطرنشان کرد: وقتی این جمعیت به کشورها و خانه‌های خود بازمی‌گردند از این محصولات فرهنگی استفاده می‌کنند، این گونه بعد از اربعین هم فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: از این اجتماع و پیاده‌روی خودجوش بزرگ که بدون هیچ فراخوانی ایجاد شده است می‌توانیم نیروهای شیعی بزرگ در جهان ایجاد کنیم و فرهنگ دفاع مقدس و جهاد را نشر دهیم.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/45012
اخبار مرتبط

نظرات شما