سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه:

حوزه علمیه باید برای تغییرات فضای مجازی آماده باشد

سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت: امروزه کلان روندهایی در فضای مجازی درحال‌توسعه هستند که آینده‌ای متفاوت را رقم خواهند زد و لازم است حوزه علمیه دراین‌رابطه آمادگی لازم را کسب کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از حوزه نیوز، حجت‌الاسلام رستمی سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با اشاره به اهمیت شناسایی و حمایت از جامعه نخبگانی رسانه‌ای و فضای مجازی، اظهار کرد: هر چند مباحث مربوط به رسانه و فضای مجازی نوپا هستند؛ اما به‌واسطه اهمیت بالایی که دارند لازم است بخش‌های مختلف، نگاه مجزایی به آن‌ها داشته باشند.
وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی از صرف رسانه بودن خارج شده و تبدیل به زیست‌بوم نوینی شده است، مطرح کرد: بخش زیادی از جامعه بخصوص نوجوانان و جوانان در این زیست‌بوم نوین زندگی می‌کنند و شخصیت آن‌ها متأثر از فرهنگ مجازی شکل می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه دررابطه‌با فضای مجازی باید ابعاد مختلفی موردتوجه قرار بگیرد، عنوان کرد: مباحث مربوط به فضای مجازی به کنشگری در شبکه‌های اجتماعی و ساخت تولیدات رسانه‌ای محدود نمی‌شود.
حجت‌الاسلام رستمی اضافه کرد: امروزه کلان روندهایی در فضای مجازی درحال‌توسعه هستند که آینده‌ای متفاوت را رقم خواهند زد و لازم است حوزه علمیه دراین‌رابطه آمادگی لازم را کسب کند.
وی با بیان اینکه مباحث مربوط به هوش مصنوعی، متاورس، بازی‌های مجازی، بلاک‌چین، تکنولوژی‌های شناختی و مباحث دیگر، از اموری است که نهایت تا ۲۰ سال آینده، آینده جهان را متحول خواهند ساخت، خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به فضای مجازی سه بخش اساسی دارد که شامل مباحث علمی، مباحث راهبری و کنشگری می‌شود.
سرپرست مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه با اشاره به اینکه براین‌اساس لازم است حوزه علمیه با نگاهی همه‌جانبه دراین‌رابطه سرمایه‌گذاری کرده و نیروهای توانمند تربیت نماید، تصریح کرد: بدون نگاه مجزا، جامع و عمیق به مباحث رسانه و فضای مجازی، امکان نیل به نقطه مطلوب را نخواهیم داشت.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45019
اخبار مرتبط

نظرات شما