عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه:

پیام‌های اربعین باید به دنیا صادر شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با اشاره به اینکه از خودگذشتگی و ایثار از پیام‌های مهم اربعین به‌خوبی در مسیر دیده می‌شود، گفت: باید پیام‌های اربعین تبیین و به دنیا صادر شود.

 آیت‌الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی با اشاره به پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار داشت: هیچ دولت و حکومت و پول و مقامی نمی‌تواند چنین جمعیتی را بااین‌همه سختی و دشواری، گرد هم بیاورد؛ آن هم نه برای هدف مادی بلکه برای یک امر معنوی و دینی.
وی ادامه داد: رمز ماندگاری دین، اسلام و مذهب شیعه به‌خاطر اباعبدالله الحسین (ع) است پس هر چه از امام حسین (ع) و فداکاری‌های او در روز عاشورا به گوئیم بازهم کم است؛ چراکه این فداکاری‌ها و جان‌فشانی‌ها عاملی برای بقای اسلام است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به حضور بزرگ و کوچک، پیرو جوان از هر ادیانی در این راهپیمایی، گفت: این حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین برای عرض ارادت به این امام و اهل‌بیت (ع) است.
وی اضافه کرد: پذیرایی و خدمت به این سیل جمعیت چندمیلیونی، توسط مردم شریف عراق و میدان ‌آوردن هر آنچه در زندگی دارند، پیام بزرگی است که باید آن را درک کرد. این حرکت پیام و درس اربعین با رمز ایثار و از خودگذشتگی است.
آیت‌الله فقیهی خاطرنشان کرد: فداکاری امام حسین (ع) و یارانش در روز عاشورا برای‌خدا بود و همین مسئله باعث ماندگاری آنها شد و از طرفی هم آنها مهم‌ترین داشته‌های خود را در راه دین دادند تا دین محفوظ بماند.
این استاد حوزه با اشاره به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین یک حرکت عبادی و انقلابی و سیاسی است، گفت: این حضور مسلمانان در این راهپیمایی بزرگ خاری بر چشمان دشمنان اسلام مخصوصاً آمریکا و هم‌پیمانانش است.
وی خاطرنشان شد: شرکت عزاداران از همه ملیت‌ها و قومیت‌ها در این راهپیمایی عظیم، پیام مساوات و برادری را به دنیا صادر می‌کند که از مهم‌ترین پیام‌های اربعین است.
این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: باید پیام‌های مهم اربعین توسط سخنرانان و نویسندگان و گروه‌های مختلف تبیین شود.
 

انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/45031
اخبار مرتبط

نظرات شما