مسئول هیئت خادم الشهداء قم خبر داد:

همایش خادم الشهدای قم برگزار می شود

مسئول هیئت خادم الشهداء قم گفت: همایش بزرگ خادم الشهدا قم به مناسبت هفته دفاع مقدس در نخستین روز از این هفته در تاریخ جمعه ۳۱ شهریورماه از ساعت ۲۰ الی ۲۲ در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حاج یدالله حسینی در نشست خبری همایش بیست و پنجمین سالگرد تأسیس هیأت خادم الشهداء قم تحت عنوان «همایش بزرگ خادم الشهدا قم» که در محل این هیأت برگزار شد، اظهار کرد: رمز پیروزی نظام جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی تنها اخلاص رزمنده‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه اخلاص شهدا، جانبازان و رزمندگان تاریخ‌ساز و موجب افتخار است، مطرح کرد: هرچقدر برای شهدا کار کنیم نمی‌توانیم بخشی از لطف آن‌ها را جبران کنیم.

مسئول هیئت خادم الشهداء قم با بیان اینکه نسبت به شهدا و رزمندگان مدیون هستیم، عنوان کرد: برای ادای این دین باید در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم.

وی ادامه داد: همایش بزرگ خادم الشهدا قم به مناسبت هفته دفاع مقدس در نخستین روز از این هفته در تاریخ جمعه ۳۱ شهریورماه از ساعت ۲۰ الی ۲۲ در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

حسینی با اشاره به سین برنامه‌های این همایش، تصریح کرد: در این همایش شاهد تواشیح جانبازان گروه قمر بنی هاشم، سخنرانی دریادار حاج عباس محتاج، تجلیل از پدر شهید غلامحسین کشاورز، فرمانده گردان حاج ابوالقاسم نگاری و حاج مهدی جندقی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کتاب «مسیر قرار» در راستای این همایش منتشر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این کتاب خاطرات ۸۰ الی ۱۰۰ نفر از رزمندگان گردآوری شده است.

مسئول هیئت خادم الشهداء قم با اشاره به اهداف هیأت خادم الشهدا قم، اظهار داشت: این هیأت بیش‌تر بستر اجتماعی رشد رزمندگان جنگ است و در سال حدود ۱۵۰ جلسه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه رفاقت عمیقی میان مخاطبین این هیأت وجود دارد، مطرح کرد: در این هیأت اقداماتی ازجمله حمایت از رزمندگان، سرکشی از خانواده‌ها، دیدار و رسیدگی به پدر و مادر شهدا، بازدید از زندان‌ها و ... دنبال می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در این هیأت در تمام مناسبت‌های آئینی، مذهبی و ملی مراسمات ویژه برگزار می‌شود، عنوان کرد: این هیأت برای خود چشم انداز تهیه کرده و در طول سال فعال است و فعالیت خود را محدود به مناسبت‌ها نمی‌کند.

در ادامه نیز سید هادی سعادتمند نویسنده کتاب مسیر قرار با اشاره به اینکه جامعه رزمندگان باید جامعه‌ای پویا نمایش داده شود، یادآور شد: مسیر قرار در یک سفر شکل گرفت و روایت‌ها در یک مسیر مشخص قرار دارند و در این کتاب توجه به جامعه شناسی جنگ و ناگفته‌های جنگ مدنظر قرار داده شده است.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری حوزه
http://qomefarda.ir/45250
اخبار مرتبط

نظرات شما