امام‌جماعت مسجد خاتم‌الانبیا مطرح کرد:

محرومیت‌زدایی و فرهنگ‌سازی ۲ رُکن اصلی فعالیت‌های مسجد خاتم‌الانبیا

مسئول گروه جهادی انصارالله مهدی با اشاره به انتقال فعالیت‌های مسجد به بیرون از مسجد، گفت: در جهت محرومیت‌زدایی و رسیدگی به محلات کم‌برخوردار دروازه ری و نوبهار برخی فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی را به کمک خود خانواده‌ها آغاز کردیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  حجت‌الاسلام ابوالفضل جعفری، امام‌جماعت مسجد خاتم‌الانبیا منطقه ۱۵ خرداد با اشاره به اینکه این مسجد از سال ۱۳۷۶ افتتاح شده است، اظهار داشت: این محله، محله‌ای کم‌جمعیت بود که در حال حاضر بعد از ساخت مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی در بلوار ۱۵ خرداد جمعیت روزبه‌روز بیشتر شد.
وی ادامه داد: ما فعالیت‌های خود را از محلات شروع کردیم و سعی کردیم فعالیت‌ها به بیرون از مسجد هدایت شود چرا که فقط قشر خاصی در مسجد حاضر می‌شوند.
فرمانده پایگاه بسیج مسجد خاتم‌الانبیا با اشاره به اینکه در واحد خواهران هم پایگاه بسیج و هم کانون فرهنگی وجود دارد، افزود:  مهم  این است که ما بتوانیم مردم و افرادی که بیرون از مسجد هستند را جذب کنیم؛ لذا علاوه بر قسمت برادران در قسمت خواهران هم شروع به فعالیت کردیم.
وی گفت: سعی کرده‌ایم فعالیت‌هایی که در بسیج و یا کانون انجام می‌شود با هماهنگی قسمت برادران و خواهران باشد و حتی برخی از فعالیت به‌صورت مشترک برگزار می‌شود.
مسئول گروه جهادی انصارالله مهدی با اشاره به اینکه یکی از کارهای خوبی که ما انجام دادیم تشکیل گروه جهادی فرهنگی انصارالله مهدی بود، خاطرنشان کرد: یکی از ابعاد فعالیت‌های این گروه جهادی مسئله محرومیت‌زدایی است که بیشتر فعالیت ما معطوف به دروازه ری و نوبهار است چرا که جز محلات کم‌برخوردار قم محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: این محله با حدود ۳۳ هزار نفر جمعیت متأسفانه افراد نیازمند بسیاری دارد. در این زمینه ابتدا شروع به شناسایی افراد نیازمند با مراجعه خانه‌به‌خانه کردیم و در این مراجعات نیازمندی‌ها و آمارهای موردنیاز را نیز احصا نمودیم.
حجت‌الاسلام جعفری ادامه داد: در کنار شناسایی افراد نیازمند این منطقه شروع به آماده‌کردن بسته‌های معیشتی و توزیع آنها بین خانواده‌های نیازمند، اختصاص وام‌ها بلاعوض و قرض‌الحسنه برای خانواده‌های هدف، اشتغال‌زایی برای خانواده‌ها با وام‌های اشتغال‌زایی، تشکیل کارگاه خیاطی و قالی‌بافی، درمان اعتیاد با معرفی افراد به کمپ نیز انجام شد.
وی تصریح کرد:   از ابعاد دیگر فعالیت این گروه جهادی مسئله فرهنگی است. در این راستا از کسانی که در مساجد حاضر هستند از خانم و آقا یک گروه هنری تشکیل داده‌ایم. باتوجه‌به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند با زبان هنر با مردم صحبت کنید ما گروه سرود پسران و دختران را تشکیل دادیم. دکلمه خوانی را راه‌اندازی کردیم. گروه تئاتر را ایجاد کردیم. تئاتر عروسکی، عمو عروسکی، مجری و برخی قسمت‌های دیگر را در مسئله فرهنگی ایجاد کردیم.
مسئول گروه جهادی انصارالله مهدی ادامه داد: با این گروه‌های هنری که تشکیل شده است در مدارس، بوستان‌های مختلف شهر، مجتمع‌های مسکونی و سطح خیابان برنامه اجرا می‌کنیم و گاهی هم این گروه‌های هنری به شهرستان‌ها برای اجرا دعوت می‌شوند.

وی بیان کرد: ما در این گروه‌های هنری مضامین انقلاب، دستاوردهای نظام، مضامین دینی مثل حجاب و امربه‌معروف و مسائل مختلف را با زبان هنر به مردم بیان می‌کنیم تا مقبولیت بیشتر و جذابیت بیشتری داشته باشد.
حجت‌الاسلام جعفری در ادامه افزود: از اقدامات دیگری که در محله صورت داده‌ایم این است که کارها را به‌صورت خانوادگی انجام می‌دهیم؛ یعنی سعی کرده‌ایم کل یک خانواده در بخش‌های مختلف پایگاه بسیج و کانون و گروه جهادی مسئولیت داشته و مشغول فعالیت باشند به همین دلیل یک جمع خانوادگی تشکیل شده است.
وی تأکید کرد: همین موضوع باعث شده است راحت تر و سریع‌تر داخل مجتمع های مسکونی و منازل نفوذ کنیم و حتی در مسائل تربیتی و مشاوره ای خانواده ها آنها را کمک کنیم.
این امام‌جماعت مسجد خاتم‌الانبیا با اشاره به اینکه از‍ سال گذشته بوستان هاشمی به گروه ما سپرده شده است، گفت: از فروردین سال گذشته در بوستان هاشمی برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنیم که نشاط خاصی را بر بوستان حاکم می‌کند و در برخی شب‌ها تا ۳۰۰ نفر در برنامه حاضر و از آن استفاده می‌کنند.


وی ادامه داد: هر شب نماز جماعت را در محوطه بوستان برگزار می‌کنیم. همچنین به گفته رئیس کلانتری منطقه از زمانی که ما در بوستان هاشمی شروع به فعالیت کرده‌ایم آسیب‌هایی که در بوستان وجود دارد کمتر شده است.
حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اینکه در طول سال با مدارس محل در ارتباط هستیم و سعی کردیم نیازهایی آن‌ها را رفع کنیم، گفت: در بُعد امنیتی محله هم بسیجیان در محلات شب‌ها گشت‌زنی و فعالیت‌های اطلاعاتی دارند تا امنیت محله برقرار باشد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45376
اخبار مرتبط

نظرات شما