مدیر پژوهشی دانشگاه قم:

دانشگاه قم برای اولین‌بار در رتبه‌بندی تایمز قرار گرفت

 مدیر پژوهشی دانشگاه قم گفت: برای اولین‌بار دانشگاه قم وارد رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز شد و بین رتبه ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، علی احسانی در نشست خبری که بعدازظهر امروز در سالن جلسات دانشگاه قم برگزار شد اظهار داشت: برای اولین‌بار دانشگاه قم وارد رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز شد و بین رتبه ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ قرار گرفت.
 مدیر پژوهشی دانشگاه قم تصریح کرد: به دنبال دانشگاه بین‌المللی هستیم، تایمز که دفتر آن در انگلستان قرار دارد ابعاد مختلفی برای پذیرش دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی خود دارد این رتبه‌ها در بخش دانشگاه‌های جوان زیر ۵۰ سال، در بخش موضوعی، در بخش  آسیایی و در حوزه جهانی است و دانشگاه قم رتبه‌بندی جهانی تایمز را کسب کرده است.
احسانی تصریح کرد: تمرکز تایمز بر روی ۵ عامل است از جمله آموزش ۳۰ درصد رتبه‌بندی را تشکیل می‌دهد که با  بررسی شهرت بر اساس نظرسنجی و خوداظهاری دانشگاه و...انجام می‌شود، ۳۰ درصد پژوهش، ۳۰ درصد استنادها و  ۷/۵ درصد وزن و ۲/۵ درصد شاخصه‌های دیگر دارد.
وی بیان داشت: ۷۳ دانشگاه از کشور ایران در رتبه بندی تایمز قرار دارد که دانشگاه قم رتبه ۵۳ را در میان دانشگاه‌های کشور کسب کرده است.
 مدیر پژوهشی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: دانشگاه قم رتبه ۷ در استناد به مقالات، رتبه ۲۸ دانشگاه‌های جامع کشور، رتبه یک در جذب دانشجویان بین‌المللی، چاپ ۱۳ کتاب بین‌المللی و ۲۴۰ کتاب در انتشارات دانشگاه قم را در کارنامه خود دارد.
همچنین معاون دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی در این نشست خبری بیان داشت: نظام‌های رتبه‌بندی زیادی برای دانشگاه‌ها وجود دارد که بزرگ‌ترین آن تایمز است، در سطح جهان یک هزار و ۹۰۴ مؤسسه رتبه‌بندی شدند که رتبه ایران  بین ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ است که بسیار خوب است و برنامه‌ریزی داریم در سال‌های آینده به زیر هزار برسیم.
عباد الله افزود: برای سال ۲۰۲۴ حدود هزار و ۷۰۰ دانشگاه در تایمز ثبت‌نام کرده بودند که هزار و ۹۰۴ دانشگاه وارد رتبه‌بندی شدند.
وی بیان داشت: در سطح جهان رتبه ۱۰۵ در بخش بین‌المللی و جذب دانشجویان خارجی را داریم، شرط ورود به رتبه‌بندی تایمز این است که دانشگاه جامع باشد، مقطع کارشناسی داشته باشد و حتماً در سایت اسکوپوس هزار  مقاله ثبت شده داشته باشد که دانشگاه قم هر سه شرط را داشت.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/45503
اخبار مرتبط

نظرات شما