سه ماموریت مهم کانون دانشگاهیان در دوره جدید/به دنبال گفتمان سازی با اولویت تبیین بیانیه «گام دوم» هستیم

دبیرکل کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی «گفتمان سازی با اولویت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب»، «معرفی نیروهای کارآمد و انقلابی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای» و «ایجاد همگرایی و وحدت بین نیروهای انقلاب » را سه ماموریت مهم این کانون برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،سیدمحمد حسینی دبیرکل حزب کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره مجمع عمومی فوق العاده این حزب که دیروز برگزار شد، اظهار داشت: اعضای شورای مرکزی جدید دیروزبا رای 390 نفر از اعضای کانون از سراسر کشور انتخاب شدند که نتیجه آن تقویت بنیه فکری و اجرایی شورای مرکزی و کانون است.

وی افزود: کانون می‌تواند با حضور چهره های جدید همچون آقایان دکتر محمد عباسی، خلیلیان و تقی پور در شورای مرکزی از تخصص و تجارب ارزشمند این اساتید بهره‌مند شده و با توجه به حساسیت و اهمیت سال آینده (1398) در زمینه گفتمان سازی، تولید فکر و اندیشه، پاسخ به شبهات و بسیج و همگرایی نیروهای انقلاب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس اقدامات موثری را سامان دهی کند.

به گفته دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی این حزب بنا دارد با معرفی نیروهای خوش فکر، انقلابی و کارآمد برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نقش مهمی را در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کند.

حسینی، «گفتمان سازی با اولویت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب»، «معرفی نیروهای کارآمد و انقلابی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» و «ایجاد همگرایی و وحدت بین نیروهای انقلاب همچون گذشته» را سه ماموریت مهم کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد:‌ در بیانیه گام دوم یک فصل به علم و پژوهش اختصاص یافته است که یک تشکل انقلابی می‌تواند در این حوزه موثر بوده و با مطالبه‌گری تلاش کند تا مسئولان نقش خود را به درستی ایفا کنند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی به تعریفی روشن از این حزب سیاسی و دانشگاهی پرداخت و گفت:‌ کانون دانشگاهیان تشکلی فراگیر در سطح کشور است که هم در دانشگاه و هم در سطح جامعه فعال است و اعضای اصلی آن را مدرسین و اساتید دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

حسینی اضافه کرد:‌ در کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، کمیته دانشجویی در کنارر دیگر کمیته ها تشکیل شده که دانشجویان مقطع دکتری در آن عضویت می‌یابند و در پیشبرد اهداف کانون نیز موثر هستند.

وی درباره دفاتر استانی این حزب گفت: ما در همه استان ها شورای استانی را تشکیل داده‌ایم و در مجمع فوق العاده کانون که دیروز در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد نیز بیش از ۴۰۰ نفر از اعضای از سراسر کشور حضور داشتند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان انقلاب اسلامی ادامه داد: شوراهای استانی کانون درباره تحقق گام دوم انقلاب و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال ارزیابی بوده و سال آینده در این زمینه‌ها فعال‌تر خواهند بود.

این استاد دانشگاه تهران به اهمیت همگرایی بین نیروهای انقلاب اشاره و تصریح کرد:‌ کانون تاکنون نقش خود را در ایجاد همگرایی بین نیروهای انقلاب انجام داده به گونه‌ای که در دورهای قبل (دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی) در شکل گیری جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی مشارکت داشت و اکنون هم بر همگرایی و انسجام بیشتر بین نیروهای انقلاب در قالب شورای وحدت تاکید دارد و معتقد است که بیشترین ضربه از ناحیه واگرایی و تفرقه وارد شده است.

به گزارش فارس، کانون دانشگاهیان سال 1381 اعلام موجودیت کرد اما فعالیت رسمی آن از مردادماه 1384 آغاز شد و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ حامی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی بود.

این تشکل سیاسی و حزبی دیروز (9 اسفندماه) مجمع عمومی فوق العاده خود را برای تطبیق اساسنامه و مرامنامه کانون با قانون جدید احزاب و انتخاب ۲۱ نفر اعضای شورای مرکزی برگزار کرد که شخصیت‌های سیاسی، دانشگاهی و پارلمانی از جمله رحیم پور ازغدی، پناهیان، رستمی رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و دکتر پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از سخنرانان این مراسم بودند.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/4570
اخبار مرتبط

نظرات شما