معاون استاندار قم خبر داد:

برگزاری رویدادهای فرهنگی، هنری با محوریت حضرت موسی مبرقع (ع)

معاون استاندار قم گفت: از یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه تا پنج‌شنبه هفته آینده مراسم و رویدادهای مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری با محوریت امامزاده موسی مبرقع (ع) در سطح استان قم اجرایی می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به گزارش روز پنجشنبه روابط‌عمومی استانداری قم، ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم که با محوریت مراسم وفات امامزاده ابن الجواد موسی مبرقع (ع) در سالن جلسات حضرت زینب (س) برگزار شد، اظهار کرد: حضرت موسی مبرقع (ع) نخستین کلیددار حرم مطهر حضرت معصومه (س) بوده‌اند و ایشان فرزند بلافصل امام جواد (ع) هستند و نقش مؤثری در جایگاه شهر مقدس قم و معرفی حضرت معصومه (س) داشتند.
معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم با بیان اینکه نقش امامزاده موسی مبرقع (ع) در تاریخ بی‌بدیل است، خاطرنشان کرد: معرفی ایشان از دو نگاه دارای اهمیت بسیاری است؛ ابتدا به‌خاطر حقی که به گردن اهالی قم دارند و سپس ما اگر بخواهیم قم را در حوزه زیارت و گردشگری به کشور و جهان معرفی کنیم، آستان مقدس حضرت موسی مبرقع (ع) یکی از ستاره‌های درخشان حوزه زیارت و گردشگری استان است.
وی ادامه داد: برای نخستین‌بار است که ستاد تسهیلات زائرین استان قم با محوریت وفات امامزاده موسی مبرقع (ع) تشکیل شده و همه دستگاه‌های اجرایی عضو در ستاد تسهیلات موظف‌اند مأموریت خود را در این رویداد مهم انجام دهند.
مقیمی عنوان کرد: حرم مطهر حضرت معصومه (س) می‌تواند در معرفی حضرت موسی مبرقع (ع) به عموم مردم و زائران، بسیار اثرگذار باشد؛ همچنین ضرورت دارد تمهیدات شهری، راهور، امنیتی انتظامی، اورژانس، اقلام موردنیاز پذیرایی و... برای مراسم این ایام انجام شود.
معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر لزوم اطلاع‌رسانی گسترده مراسم ایام وفات امامزاده موسی مبرقع (ع) و معرفی مقام و جایگاه ایشان در رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی تأکید و اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود در آژانس‌های گردشگری ملی، این مناسبت اطلاع‌رسانی شود تا تورهای گردشگری فعال در این ایام، در آیین بزرگداشت و وفات موسی مبرقع (ع) حضور داشته باشند.
وی ابراز کرد: از یکشنبه ۱۴ آبان‌ماه تا پنجشنبه هفته آینده مراسم و رویدادهای مختلف مذهبی، فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده که با حضور عموم مردم و زائران در بقاع متبرکه امامزاده ابن جواد موسی مبرقع (ع) برگزار خواهد شد.
مقیمی گفت: بدون شک پرداختن به حضرت موسی مبرقع (ع) به‌عنوان دومین نقطه نورانی شهر قم، در حوزه توسعه فرهنگ زیارت و توسعه معرفی شهر قم به دنیا مؤثر خواهد بود.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/45794
اخبار مرتبط

نظرات شما