فعال رسانه‌ای قم:

رسانه‌ها نماینده مردم هستند

فعال رسانه‌ای قم گفت:  رسانه باید با رعایت خطوط قرمز مطالبه‌گری را علنی کند، رسانه نماینده مردم است، رشد فرهنگی مردم باعث افزایش آگاهی مردم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پایگاه خبری نشاط و زندگی و پایگاه خبری ورزش و زندگی با حضور جمعی از خبرنگاران قم افتتاح شد.
علی محمدی در این برنامه اظهار داشت: هدف پایگاه خبری نشاط و زندگی ایجاد امید در جامعه و راهکاری برای تحقق گام دوم انقلاب است.
مدیرمسئول پایگاه خبری نشاط و زندگی ادامه داد: فعالیت این پایگاه خبری کشوری می‌باشد و در حال فعالیت است و امروز دفتر قم افتتاح شد تا با رویکرد خبری با ارائه راهکارها به فعالیت بپردازد.
وی گفت: رسانه باید با رعایت خطوط قرمز مطالبه‌گری را علنی کند، رسانه نماینده مردم است، رشد فرهنگی مردم باعث افزایش آگاهی مردم می‌شود.
مدیرمسئول پایگاه خبری نشاط و زندگی بیان داشت: رسانه نباید جامعه را ملتهب کند؛ بلکه به سمت مطالبه‌گری در عین امید آفرینی حرکت کند، رسانه بالاتر از قدرت است. 
وی اضافه کرد: مدیران رسانه و خبرنگاران چشم بینای جامعه و بااحساس مسئولیت ذاتی مسائل مختلف استان و کشور را پیگیری و نماینده مردم در مطالبه‌گری هستند چنانچه مدیران دولتی بجای تقابل با رسانه از ظرفیت این بخش مهم و تأثیرگذار استفاده کنند بدون شک مشکلات زودتر و به‌موقع برطرف شده و مردم احساس رضایت می‌کنند.
محمدی بیان داشت: متأسفانه برخی از مدیران امروز تحمل شنیدن انتقاد را ندارند و فکر می‌کنند رسانه‌ها در همه حال باید از آنان تعریف و تمجید کنند به دوستان خوب رسانه هم پیشنهاد می‌کنم در کنار نقدها از اقدامات خوب مدیران هم به‌موقع تعریف کنند و سعی کنند در صورت نقد  حتماً راهکارها و پیشنهادهای خود را با کمک افراد متخصص  برای بهبود وضعیت جامعه ارائه دهند رسانه در کنار بیان مشکلات و کمبودها نباید امید را در جامعه از بین ببرد.
محمدی خاطرنشان کرد: قم پایگاه جهان تشیع و فرهنگی کشور است اگرچه که اقدامات خوبی در بخش‌های مختلف در حوزه‌های فرهنگی صورت‌گرفته است؛ اما آنچه ما امروز در سطح شهر مقدس قم مشاهده می‌کنیم متناسب با جایگاه قم نیست.
وی گفت: در حل مسائل فرهنگی قم نیازمند برنامه‌های کاربردی هستیم  که درست عمل نشده برخلاف ما دشمن در این زمینه موفق عمل کرده است ما از فضای مجازی خوب استفاده نکردیم در انجام امور فرهنگی باید موضوعات از روش شکلی، ساختاری و شعاری خارج شود و عملیاتی شود.
محمدی بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم مدیران فرهنگی اولویت خود را بجای پرداختن به امور سطحی فرهنگی مانند برگزاری همایش‌ها و سخنرانی‌ها و ساخت‌وسازهای ساختمان‌های مجلل به امور زیر بنای و ماندگار فرهنگی اختصاص دهند.
مدیرمسئول پایگاه خبری نشاط و زندگی عنوان داشت: برنامه‌های فرهنگی امروز ما آماده مقابله در مقابل دشمن مجهز به دانش مجازی نیاز نیست باید از مدیران آگاه به امور مجازی و مدیران عمل‌گرا در حوزه فرهنگی در شرایط فعلی برای مدیریت فرهنگی استفاده کنیم  به نظر من مشکل فرهنگ در کشور و قم مشکل منابع مالی نیست مشکل حوزه فرهنگ و برخوردار نبودن از برنامه‌های متناسب با روز و میدان‌ندادن به مدیران عمل‌گرها و جهادی است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/45946
اخبار مرتبط

نظرات شما