در آئین رونمایی از کتاب سرزمین نور‌های خوشحال مطرح شد؛

افزایش ۵۷ درصدی استفاده از بخش امانی کتابخانه‌های استان قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: در یک سال گذشته شاهد افزایش ۵۷ درصدی امانت کتاب در استان بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مهدی توکلیان در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب سرزمین نور‌های خوشحال در کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای قم، از افزایش ۵۷ درصدی استفاده از بخش امانی کتابخانه‌های استان در یک سال گذشته خبر داد و افزود: افزایش امانت کتاب یکی از شاخصه‌های کتاب‌خوانی است که این آمار نشان از علاقه‌مندی و استقبال هم استانی‌ها به موضوع مهم کتاب‌خوانی است.
توکلیان با اشاره به ۲۴ آبان سالروز رحلت علامه طباطبایی، مفسر قرآن به‌عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی گفت: هم استانی‌ها می‌توانند به همین مناسبت از ۲۳ تا ۲۵ آبان با مراجعه به نشانی samanpl.ir برای عضویت رایگان کتابخانه‌های عمومی استان اقدام نمایند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان پویش اهدای کتاب، اهدای دانایی را از دیگر برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد و افزود: در این طرح همشهریان می‌توانند کتاب‌های بدون استفاده در خانه را برای بهره‌مندی همگانی به کتابخانه‌های عمومی استان هدیه دهند.
در ادامه از کتاب «سرزمین نور‌های خوشحال» به نویسندگی خانم سیده نرگس میرفیضی، رونمایی شد.

این کتاب ویژه گروه سنی نوجوان با تصویرگری خانم الهه صادقیان در ۳۲ صفحه مصور به همت انتشارات مسجد مقدس جمکران منتشر شده است.

در کشور ۳۷۴۶ کتابخانه عمومی فعال است که سهم استان قم ۲۵ کتابخانه است.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
http://qomefarda.ir/45984
اخبار مرتبط

نظرات شما