در ۷ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲؛

۸۰۰ گردشگر خارجی از موزه حرم حضرت معصومه (س) بازدید کردند

۸۰۰ گردشگر خارجی از ۱۵ کشور مختلف در ۷ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ از موزه فاطمی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بنا بر اعلام آستان مقدس حضرت معصومه (س)، حدود ۸۰۰ گردشگر غیرایرانی از ۱۵ کشور مختلف در ۷ماهه اول سال ۱۴۰۲ از موزه فاطمی بازدید کرده‌اند.

گردشگرانی از کشور‌های کانادا، ونزوئلا، ترکیه، چین، ماداگاسکار، نیجریه، آفریقای جنوبی، بوسنی، سریلانکا، هند، پاکستان، مالزی و چند کشور عربی همسایه از موزه فاطمی به‌صورت گروهی و انفرادی بازدید داشته‌اند و کشور‌های چین، ماداگاسکار، ترکیه، هند و پاکستان بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

گفتنی است امسال در قالب طرح‌های مختلف ترویجی و مناسبتی حدود ۱۵ هزار نفر به‌صورت رایگان از موزه فاطمی بازدید داشته‌اند که بیش از ۱۰ هزار نفر از این بازدیدکنندگان، بانوان و دختران بودند؛ چراکه امسال در مجموع ۲۰ روز بازدید از موزه فاطمی برای بانوان رایگان بوده است.

همچنین امسال بیشترین بازدید از موزه فاطمی مربوط به دانش‌آموزان با حدود ۷ هزار نفر بوده است و پس از آن مرزبانان و نیرو‌های نظامی و انتظامی حدود هزار و ۵۰۰ نفر و طلاب و دانشجویان حدود هزار نفر و طلاب خارجی جامعه المصطفی حدود ۵۰۰ نفر بوده‌اند.

با رایزنی‌ها و تفاهم‌های صورت‌گرفته با آموزش‌وپرورش، جامعه المصطفی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و برخی نهاد‌های دیگر شاهد افزایش بازدید‌های برنامه‌ریزی‌شده از موزه فاطمی در امسال خواهیم بود.




انتهای پیام/


منبع:پایگاه خبری حرم حضرت معصومه
http://qomefarda.ir/46006
اخبار مرتبط

نظرات شما