استاندار قم:

همه ظرفیت‌ها برای گسترش کتاب‌خوانی در قم به کار گرفته شود

استاندار قم با صدور پیامی به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی از مسئولان امر خواست که از همه ظرفیت‌های موجود برای گسترش کتاب‌خوانی در این استان استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سید محمد آقامیری در این پیام‌ بیان کرد: بیست و چهارم آبان‌ماه سالروز بزرگداشت اندیشمند والامقام دوران معاصر حضرت علامه طباطبایی "رضوان‌الله تعالی علیه" است. کتاب به‌عنوان دیرپاترین رسانه برای انتقال علم و فرهنگ و هنر در طول تاریخ، هنوز در عصر رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی عنصری کارآمد است که می‌تواند نقشی کلیدی در ساخت تمدنی و تقویت عنصر علمی و فرهنگی هر ملتی ایفا کند.
پیام حاکی است: کتابخانه‌های عمومی که دسترسی کتاب برای عموم مردم را تسهیل می‌کند، در تقویت جایگاه کتاب در لایه‌های مختلف جامعه نقشی اساسی ایفا می‌کنند. کتابداران به‌عنوان خادمان کتاب، عنصری کلیدی برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی هستند.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: پس مایه مباهات است که استان قم با حضور نویسندگان، ناشران، کتابداران و اهالی فرهنگ و ادب، ظرفیت ویژه در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی دارد؛ و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب به نقطه ایده‌آل و مطلوب و در شأن استانی در تراز قطب فرهنگی و علمی کشور و جهان اسلام ارتقا یابد و می‌طلبد با استفاده از همه ظرفیت‌ها در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برای کسب چنین جایگاه شایسته‌ای، تلاش و برنامه‌ریزی کرد.
پیام حاکی است: فرصت را مغتنم می‌شمارم و فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی را به‌تمامی نویسندگان، ناشرین، فعالان عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و بالاخص کتابداران محترم کتابخانه‌های عمومی استان قم تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیّت همگی آنان را در این عرصه از درگاه خداوند منّان مسئلت دارم.
۲۴ تا ۳۰ آبان‌ماه به‌عنوان هفته کتاب و کتاب‌خوانی می‌باشد.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/46035
اخبار مرتبط

نظرات شما