با حضور مدیران کل آموزش‌وپرورش؛

زنگ هفته کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس قم به صدا درآمد

زنگ آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی روز چهارشنبه در مدارس استان قم به صدا درآمد و کارشناسان امر در خصوص اهمیت مطالعه و انس با کتاب توضیحاتی را برای دانش‌آموزان ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، مراسم ویژه آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز در دبیرستان پسرانه شهید هادی کریمی قم ترتیب یافته بود که با حضور مدیران کل آموزش‌وپرورش، ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی قم زنگ کتاب و کتاب‌خوانی به صدا درآمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این آیین با بر شمردن ضرورت‌های مطالعه در ارتقای رشد دانش‌آموزان، نوجوانان و جوانان افزود: آینده کشور متعلق به افرادی است که اهل مطالعه و به دنبال کسب علم و دانش باشند.
امیرعلی عموزاده بر فرهنگ‌سازی در زمینه مطالعه کتاب تأکید کرد و گفت: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا دستیابی به اطلاعات است؛ بنابراین هرچه قدر سرانه مطالعه کتاب بیشتر باشد توسعه در کشورها بیشتر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد.
وی گفت: باوجوداینکه در دنیای امروز کتاب‌خوانی به شیوه‌های الکترونیک گسترش‌یافته اما هیچ‌کدام از روش‌ها جای خواندن کتاب را نمی‌گیرد. کتاب به‌عنوان ابزار اصلی آگاهی‌بخشی در خانواده‌ها، همواره موردتوجه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم هدف از نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی را گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه خواند و اظهار کرد: این برنامه حرکتی فرهنگی است و سبب رشد جامعه می‌شود.
وی اظهار داشت: افزایش مطالعه در خانواده‌ها باعث جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی است.
وی تلاش رسانه‌ها را در افزایش چشمگیر مراجعان به کتابخانه‌های عمومی و ترویج فرهنگ مطالعه بسیار راهگشا دانست.
در ادامه این برنامه، کتابخانه دبیرستان شهید کریمی برای استفاده دانش‌آموزان این دبیرستان افتتاح شد.
این کتابخانه دارای یک هزار و ۵۰۰ کتاب در زمینه‌های مختلف ادبی، فرهنگی، اجتماعی و درسی است.
هفته کتاب از امروز آغاز و تا ۳۰ آبان‌ماه ادامه دارد.




انتهای پیام/


منبع:خبرگزاری ایرنا
http://qomefarda.ir/46037
اخبار مرتبط

نظرات شما