در حاشیه افزایش گرانی نان؛

حق آگاهی مردم را محترم بشماریم

استان قم جزء آخرین استان‌هایی بود که طرح متناسب‌سازی نان که همان گرانی خودمان است، در آن اجرایی شد و قیمت انواع نان گران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، این که بعد از چند سال شاهد افزایش گرانی نان باشیم اتفاق نامبارکی نیست به‌طوری‌که دیریازود باید انجام می‌شد.
در این میان رقم افزایش‌یافته هم چندان زیاد نبوده هر چند که از نگاه دهک‌های پایین جامعه این درصد افزایش هم زیاد است که باید فکر اساسی برای این قشر صورت بگیرد.
اما نیمه دیگر این افزایش قیمت عدم اطلاع‌رسانی آن بود، این که چرا افزایش قیمت نان اعلام نشده بود، در نوع خود جالب است.
تجربه اعلام قبلی افزایش قیمت‌ها پیش از زمان اعمال آن نشان می‌داد که این اطلاع‌رسانی باعث ایجاد صف‌های طولانی در مراکز عرضه می‌شد حال این افزایش می‌خواهد در بنزین باشد یا نان اما این موضوع هم راهکارهایی داشت تا حداقل بخش زیادی از شهروندان از افزایش قیمت نان اطلاع داشته باشند.
این که شهروندان با مراجعه به نانوایی‌ها از افزایش قیمت‌ها اطلاع داشته باشند یک نوع بی‌احترامی به آن‌ها و ایجاد شکاف هر چند خیلی‌خیلی کوچک بین آن‌ها و دستگاه‌های متولی این کار است.
به‌هرحال در عصر حاضر دست‌اندرکاران این موضوع که در صدر آن فرماندار قم قرار دارد می‌توانستند ساعت ۹ شب قبل از افزایش قیمت که تمام نانوایی های شهر بسته هستند از طریق رسانه های مختلف این موضوع را به اطلاع مردم برسانند.
به‌هرحال این گونه به نظر می‌رسد که هیچ مسئولی نمی‌خواست افزایش قیمت نان با اعلام وی به اسمش نوشته شود هر چند این که افزایش قیمت جزئی باشد.
اما عواقب و پیامدهای عدم اطلاع‌رسانی آن بسیار بیش از اطلاع‌رسانی آن بود.

عباسعلی محمدی مطلع

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46111
اخبار مرتبط

نظرات شما