امام‌جمعه سلفچگان:

علامه طباطبایی با تفسیر المیزان خدمت بزرگی به قرآن و عترت کرد

امام‌جمعه سلفچگان با اشاره به جایگاه علامه طباطبایی گفت: ایشان با تفسیر المیزان خدمت بزرگی به قرآن و عترت کرد.

حجت‌الاسلام غروی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،با اشاره به برگزاری همایش علامه طباطبایی و سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص ایشان اظهار داشت: مرحوم علامه آیت‌الله طباطبایی با تفسیر المیزان خدمت بزرگی به قرآن و عترت کرد به‌طوری‌که ایشان سعی کرد قرآن را با قرآن تفسیر کند و علاوه بر تفسیر آیات و بحث‌های لغوی در بخش‌هایی جداگانه باتوجه‌به موضوع آیات مباحث روایی، تاریخی، کلامی، فلسفی و اجتماعی نیز دارد.
وی ادامه داد: تفسیر المیزان کتابی است که مورد استقبال علمای جهان اسلام قرار گرفت به‌طوری‌که امام موسی صدر به نقل از اندیشمند لبنانی، شیخ محمدجواد مُغنیه می‌گوید: از وقتی کتاب المیزان به دست من رسیده کتابخانه من تعطیل شده و کتاب مزبور، همیشه روی میز مطالعه من است.
غروی تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم این عالم عارف، ارادت، مودت و ولایت بسیار عمیق نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت  بوده تا جایی که نقل شده در ایام شهادت اهل‌بیت پیاده از منزل‌به‌منزل مراجع می‌رفت و از ابتدای روضه تا انتهای آن که چند روضه‌خوان برنامه داشتند شرکت می‌کرد و زیارت حرم کریمة اهل‌بیت آن هم دم افطار در ماه مبارک رمضان از برنامه‌های مرتب ایشان بود.
وی بیان داشت: پاسداشت و بزرگداشت مفاخری به‌مانند علامه طباطبایی باید همواره صورت بگیرد تا نسل جوان و امروزی با خدمات علمی و ارزنده این بزرگواران آشنا شوند.



انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46132
اخبار مرتبط

نظرات شما