پژوهشگر حوزه زنان و تحلیلگر سینما:

فیلم «سرهنگ ثریا» زاویه دید جدیدی را فراروی مخاطب می‌گشاید

پژوهشگر حوزه زنان و تحلیلگر سینما گفت: فیلم «سرهنگ ثریا» زاویه دید جدیدی را فراروی مخاطب در خصوص قضایای مربوط به منافقین و حضورشان در کمپ اشرف می‌گشاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری حوزه، معصومه قمقامی طی سخنانی در بیستمین نشست دکوپاژ که با محوریت نمایش و نقد و بررسی فیلم «سرهنگ ثریا» به همت انجمن سواد رسانه طلاب در مؤسسه شناخت قم برگزار شد، اظهار داشت: فیلم سرهنگ ثریا در مجموع فیلم خوبی است به‌ویژه ازاین‌حیث که نگاه و زاویه دید جدیدی به مسائل و مشکلات خانواده‌های منافقین دارد و در این اثر نیز یک داستان واقعی موردتوجه خانم لیلی عاج به‌عنوان کارگردان قرار گرفته است.
وی افزود: گروه سازنده در این فیلم کوشیده که از نگاه و زاویه دید یک مادر زجرکشیده که سال‌ها در انتظار بازگشت فرزندش از کمک اشرف است به بررسی این موضوع بپردازد و با وجود برخی ضعف‌ها از جمله نداشتن شخصیت ضدقهرمان، اثر قابل‌توجه و شاخصی را ارائه نموده است.
منتقد و تحلیلگر سینما همچنین گفت: بااین‌وجود باید دید که این اثر که هم اکنون در فصل اکران سینما قرار دارد، می‌تواند در مواجهه با دهه هشتادی‌ها در جذب مخاطب موفق باشد و بر روی آن‌ها اثر بگذارد، به‌خصوص از این منظر که چندان نتوانسته مناسبات حاکم بر داخل اردوگاه اشرف را به نمایش بگذارد.
وی اضافه کرد: به نظر بنده اگر در قالب دو سه سکانس معرفی بیشتری نسبت به وضعیت منافقین در این کمپ صورت می‌گرفت فیلم تأثیرگذارتر و کامل‌تری را شاهد بودیم.
قمقامی افزود: ما در راستای جهاد تبیین به‌شدت نیاز به تولید و اکران این قبیل آثار داریم که اتفاقات مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به‌خصوص نقش‌آفرینی منافقین در دهه شصت و پس از آن را به زبان جذاب هنر بیان کند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46377
اخبار مرتبط

نظرات شما