هر روز با یک شهید؛

سَری را که در راه خدا داده‌اید، پس نگیرید

همانند خاندان وهب باشید و جوانانتان را به جبهه بفرستید و حتی جسد او را تحویل نگیرید؛ زیرا مادر وهب فرمود: سری را که در راه خدا داده‌ام پس نمی‌گیرم و ای مادر شما باید مثل مادر وهب باشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» شهید جعفر نیکوکلام معظم فرزند علی، در تاریخ یکم شهریورماه ۱۳۴۶، در شهر مقدس قم در یک خانواده مذهبی و متدین دیده به جهان گشود.

 سرانجام وی پس از چندی مجاهدت در تاریخ بیست و پنجم دی‌ماه ۱۳۶۵، به درجه رفیع شهادت رسید.

 در ادامه وصیت‌نامه این شهید والامقام را می‌خوانید...

 ای جوانان نکند در رختخواب بمیرید که حسین «ع» در میدان نبرد شهید نشوید.

 ای جوانان مبادا در غفلت بمیرید که علی «ع» در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بی‌تفاوتی بمیرید که علی‌اکبر حسین در راه حسین «ع» و باهدف شهید شد.

 ای مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدای نمی‌توانید جواب زینب را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را نمود.

 همانند خاندان وهب باشید و جوانانتان را به جبهه بفرستید و حتی جسد او را تحویل نگیرید؛ زیرا مادر وهب فرمود: سری را که در راه خدا داده‌ام پس نمی‌گیرم و ای مادر شما باید مثل مادر وهب باشید.

 برادران استغفار و دعا از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها برای شکستن دردهاست و همیشه به یاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیندازند.

 شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین گردد روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابرقدرت‌هاست.

 در شخص امام بیشتر دقیق شوید و سعی کنید عظمت او را بیابید و خود را تسلیم او سازید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید.

 اگر فیض شهادت نصیبم گشت آنان که پیرو خط سرخ امام خمینی نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند اما باشد که دعا شهدای آنان را نیز متحول سازد و به رحمت الهی نزدیکشان کند.

 سلام مرا به رهبر عزیزم برسانید و بگویید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد؛ باخدا پیمان می‌بندم که در تمام عاشوراها و در تمام کربلاها با حسین «ع» همراه باشم و سنگر او را خالی نکنم، تا هنگامی که همه احکام اسلام در زیر پرچم امام‌زمان «عج» به اجرا در آید.

 همچنین از پدر و مادر عزیزم به‌خاطر زحمات فراوانشان تشکر می‌کنم و از آنها می‌خواهم که حلالم کنند.

 جعفر نیکوکلام در تاریخ ۴/۶/۱۳۶۵



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46515
اخبار مرتبط

نظرات شما