مدیر ستاد اقامه نماز قم:

پنج مسجد با اعتبار ۹۰۰ میلیاردریالی خیران در قم ساخته می‌شود

مدیر ستاد اقامه نماز قم گفت: خیران این استان برای احداث پنج مسجد پای‌کار آمده‌اند و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار دراین‌خصوص تخصیص می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت‌الاسلام علی عرب‌پور اظهار داشت: این مساجد در مناطق کم‌برخوردار احداث خواهد شد و پیوست‌های فرهنگی چون ایجاد کانون فرهنگی هنری مساجد و پایگاه بسیج در آن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: تهیه نظام‌نامه یکی از کارهایی که در ستاد جای آن خالی بود که در حال حاضر آماده شده و می‌تواند برش استانی هم داشته باشد، این نظام‌نامه سندی راهگشا و تنظیم‌کننده اولویت‌های ستاد اقامه نماز است.
وی از تشکیل هسته مشاوران جوان در ستاد اقامه نماز قم خبر داد و افزود : باهدف برنامه‌ریزی برای نسل نوجوان و جوان در دانشگاه‌ها و مدارس باتکیه‌بر نخبگان جوان، ۲۰ نفر از خواهران و برادران دانشجو و معلمان جوان عضو این هسته شده و فعالیت خود را شروع کرده‌اند.
عرب‌پور، موضوع نماز در مدارس را بسیار حائز اهمیت ذکر کرد و افزود: جلسات خوبی در این مدت با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان داشته‌ایم و دراین‌رابطه یکی از شاخص‌های مدیریت مدارس توجه به موضوع نماز قرار داده شده است.
عرب‌پور با اشاره به این که سال قبل ۲۰ هزار طلبه در قالب طرح امین وارد مدارس قم شدند گفت: طرح امین نتایج بسیار خوبی را در مدارس داشت.
وی ادامه داد: از اول مهر تاکنون ۴۰۰ نشست ستاد اقامه نماز در مدارس داشته‌ایم و آسیب‌ها بررسی شد تا دعوت دانش‌آموزان به نماز شکل خوبی بگیرد.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس استانی نماز در قم بیان کرد: این اجلاس با شعار "نماز و نسل نو با تمرکز بر نقش مسجد، مدرسه و دانشگاه" چهارشنبه ۲۹ آذر با پیام آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید برگزار خواهد شد.
عرب‌پور یادآور شد: برای برگزاری اجلاس استانی نماز، سه پیش اجلاس برای مدارس، دانشگاه‌ها و ائمه جماعات مساجد را خواهیم داشت و خلاصه مباحث این جلسات در اجلاس ۲۹ آذر ارائه می‌شود.





انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46531
اخبار مرتبط

نظرات شما