مدیر سازمان دانش‌آموزی قم بیان کرد:

میزبانی از ۳ هزار دانش‌آموز زیارت اولی در قم

مدیر سازمان دانش‌آموزی استان قم گفت: ۳ هزار دانش‌آموز زیارت اولی در قالب کاروان‌های ۲۰۰ نفره به شهر مقدس قم سفر می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری مهر، سید علیرضا دادمرزی با اشاره به اینکه طرح زیارت اولی‌های سراسر کشور در سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران با محوریت سفر به مشهد مقدس شکل گرفت، اظهار کرد: در این طرح ۱۵ هزار زیارت اولی دختر و پسر و دانش‌آموزان استثنایی در مشهد مقدس گرد شمع وجود علی بن موسی‌الرضا (ع) جمع شدند که آثار و برکات زیادی به همراه داشت.
وی ادامه داد: پس از این تجربه موفق و همچنین تغییر بوم سفر در کشور، طرح «زیارت اولی‌های استان قم» را شروع کردیم، چرا که قم در مسیر مواصلاتی ۱۷ استان کشور قرار گرفته و فاصله کمی تا مراکز استان‌های هم‌جوار دارد و هزینه‌های سفر و اسکان نیز در آن مناسب است.
مدیر سازمان دانش‌آموزی استان قم با اشاره به اینکه هدف اصلی از این سفر معنوی ارزان، بهره‌مندی دانش‌آموزان خانواده‌های کم‌بضاعت از برکات دو گوهر شهر قم، حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران است، ابراز کرد: دانش‌آموزان مناطق محروم استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی، البرز، قزوین، مرکزی، اصفهان و شهرستان‌های تهران از این طرح بهره‌مند هستند.
دادمرزی افزود: در دوره اول اجرای این طرح دانش‌آموزان شهرهای نزدیک استان قم به مدت دو روز و دانش‌آموزان استان‌هایی که دورتر هستند به مدت سه روز به این سفر معنوی مشرف می‌شوند.
وی با بیان اینکه ۳ هزار دانش‌آموز زیارت اولی در قالب کاروان‌های ۲۰۰ نفره در این سفر معنوی شرکت می‌کنند، گفت: دو سوم این دانش‌آموزان، دختر و یک‌سوم پسر هستند و ۱۰ درصد نیز از دانش‌آموزان استثنایی که دچار معلولیت‌های جسمی هستند در این اردو حضور دارند.
مدیر سازمان دانش‌آموزی استان قم با تأکید بر اینکه پشتیبانی از این طرح کاملاً با سازمان دانش‌آموزی کشور است، ابراز کرد: علاقه‌مند بودیم استانداری، شهرداری، حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران نیز در این کار خیر ما را همراهی کنند؛ ولی بضاعت این مجموعه‌ها کم بود و نتوانستیم همراهی آنها را داشته باشیم.
دادمرزی با اشاره به اینکه «قم حرم اهل‌بیت (ع)» است؛ یعنی جای‌جای این شهر حرم است و این حرم بودن باید در تمام شهر ظهور و بروز بیشتری داشته باشد، گفت: شهرداری در بخش گردشگری مذهبی می‌تواند همراه ما فعالیت کند، دیگر دستگاه‌های متولی نیز می‌توانند در این مسیر مشارکت کنند تا در قم زیارت ارزان را نهادینه کنیم.
وی در پایان با تأکید بر اینکه از این طرح استقبال خوبی شده و از استان‌های مختلف درخواست حضور در قم را دارند؛ ولی ظرفیت پذیرش آنها را نداریم، خاطرنشان کرد: باید همه مجموعه‌ها دست‌به‌دست هم دهند تا ظرفیت زیارت ارزان و باکرامت را در قم ایجاد و زمینه‌ای فراهم کنند تا اقشار مختلف مردم از اقصی‌نقاط ایران اسلامی و حتی دیگر کشورها بتوانند به قم بیایند و از فیوضات این شهر مقدس بهره‌مند شوند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46532
اخبار مرتبط

نظرات شما