معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد:

جنگ رسانه‌ای علیه کشور در جریان است

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنگ رسانه‌ای بی‌سابقه و کم‌نظیری علیه کشور در جریان است که باید با آن مقابله شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»  فرشاد مهدی‌پور روز پنجشنبه در همایش بازیابی نظام رسانه‌ای کشور در تراز انقلاب اسلامی در کتابخانه مرکزی قم برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی کشور، اظهار داشت: هم اکنون در جنگ رسانه‌ای بی‌سابقه و کم‌نظیری قرار داریم به‌طوری‌که با یک جنگ ترکیبی که هیچ کشوری در طول تاریخ با چنین وضعیتی روبه‌رو نبوده است، مواجه هستیم.
وی ادامه داد: آنچه که بیشتر از همه ما را تحت‌تأثیر قرار داده اغواگری است که علیه  افکار عمومی ما شکل می‌گیرد، بنابراین ما مرتباً به این فکر می‌کنیم که چگونه در مقابل این اغنا گری را جایگزین اغواگری کنیم تا بتوانیم مردم و بدنه اجتماعی را اغنا کنیم.
مهدی‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه معاندین مرتب در حال به‌روزرسانی روش‌های هجمه رسانه‌ای هستند؛ لذا ما هم هرگز نباید به نقطه مشخصی راضی باشیم و باید مرتب در حال به‌روزرسانی ساختارهای رسانه‌ای و فرهنگی باشیم که خوشبختانه در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: یک مشکل تاریخی تفاوت و تفکیک بین عین و ذهن است که در این جلسات باید تلاش کنیم فاصله بین میدان و نظر کاهش پیدا کند و راهکار حل مشکل اصلاح متون درسی و آموزش‌ها در حیطه خبر و اطلاع‌رسانی است که در این میان نقش قم را در این مورد محوری و کلیدی است.

وی با اشاره به  سیر تاریخی فعالیت رسانه  در کشور، بیان داشت: از دهه هفتاد که  فعالان عرصه رسانه عمدتاً از مسیر تجربه وارد شده بودند و دانش‌آموزشی نداشتند و مقایسه آن با امروز به نتایج خوبی رسیدیم.
مهدی‌پور ادامه داد:  در پژوهشی که دو سال پیش انجام شد، مشخص شد چرخه ورود کاملاً عوض شده و عمده فعالان عرصه رسانه کشور افراد دانش‌آموخته در این رشته هستند؛ ولی علی‌رغم این تغییر وضعیت، هنوز مشکل عینیت و ذهنیت تا حد زیادی حل نشده است که لازم است  ساختار آموزش رسانه‌ای قم به‌عنوان پیشتاز در حل مسئله ورود کند.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/46826
اخبار مرتبط

نظرات شما