مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم:

اولین سالن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس قم تا پایان امسال راه اندازی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: اولین سالن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس این استان با هزینه ۲۰ میلیارد ریال تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا»   حجت‌الاسلام علی لقمان پور ابراز داشت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وی قول مساعد برای حمایت مالی از راه‌اندازی این سالن که در باغ‌موزه دفاع مقدس قرار دارد را داده‌اند.

 وی ادامه داد: هدف از راه‌اندازی سالن سینمایی انقلاب و دفاع مقدس، اکران تخصصی فیلم‌های انقلاب، جهاد و مقاومت و دفاع مقدس با کمترین هزینه برای آحاد مختلف مردم است.

 وی با اشاره به آخرین اقدام‌های انجام شده در باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم گفت: بخش‌های کتابخانه، نگارخانه، اداری و آمفی‌تئاتر این باغ‌موزه راه‌اندازی شده است.

 طرح ۳۲ هکتاری باغ‌موزه دفاع مقدس قم از مصوبه‌های سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب است که عملیات اجرایی ساختمان آن با زیربنای هشت هزار و ۷۹۹ مترمربع در همان سال آغاز و در سال ۹۹ افتتاح شد.

 ساختمان موزه دفاع مقدس قم دارای ۲ طبقه است که طبقه همکف اختصاص به موزه و سالن آمفی‌تئاتر دارد، طبقه اول نیز کتابخانه تخصصی دفاع مقدس و طبقه دوم هم بخش اداری است.

 راه‌اندازی معراج شهدای قم در پارک موزه انقلاب و دفاع مقدس

 لقمان پور در ادامه به بهره‌برداری از ساختمان معراج شهدای قم در پارک موزه انقلاب و دفاع مقدس خبر داد و گفت: جای چنین مکانی در استان برای میزبانی از پیکر مطهر شهدا خالی بود.

 وی ادامه داد: اکنون معراج شهدا راه‌اندازی شده است و پذیرای پیکرهای شهدای گمنام، دفاع مقدس، مدافع وطن و مدافع حرم برای وداع مردم با آنان خواهد بود.

 وی همچنین خبر داد که طی ۱۰ روز آینده ماکتی از مینی‌بوس گروه سرود دانش‌آموزان قمی که در بمباران چهارراه بازار توسط جنگنده‌های رژیم بعث عراق به شهادت رسیدند در مکان پارک موزه قرار خواهد گرفت.



انتهای پیام/


منبع:ایرنا
http://qomefarda.ir/46868
اخبار مرتبط

نظرات شما