رئیس اداره فرهنگی و کتاب استان قم:

بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب رایگان در قم توزیع شد

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۷ جلد کتاب رایگان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه از سوی این اداره کل در سطح این استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری ایرنا، روح‌الله کریمی با اشاره به اهداف توزیع کتاب رایگان اظهار داشت: این کار به‌منظور بالابردن سطح آگاهی جامعه در زمینه‌های مختلف و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و همچنین تجهیز کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی به کتاب صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: کتاب‌ها به مراکزی نظیر کتابخانه‌ها، مؤسسات و نهادهای فرهنگی، مدارس علمیه، آموزش‌وپرورش و مؤسسات مردم‌نهاد اهدا می‌شود.
رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در پاسخ به این سؤال که بیشترین کتاب‌های رایگان توزیع شده از ناشران و مؤلفان استانی بوده یا سراسری، عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه کتاب‌ها از انبار کتاب تهران تحویل گرفته می‌شود، لذا اکثر کتاب‌های توزیع شده از ناشران سراسری است.
وی با اشاره به سیاست‌های حمایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سال جاری بیان کرد: برگزاری انواع جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نظیر جام باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پایتخت کتاب، شبکه مروجان کتاب و کتاب‌خوانی، برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته کتاب و کتاب‌خوانی نظیر تجلیل از چهره‌های فعال و مروجان کتاب و کتاب‌خوانی، رونمایی از کتاب‌های چاپ جدید، تخفیف فروش کتاب در کتاب‌فروشی‌های استان و برگزاری محافل شعر و ادب از برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در استان قم است.
کریمی افزود: امسال تاکنون نمایشگاه کتاب استانی در قم برگزار نشده است؛ اما پیگیر برگزاری و میزبانی نمایشگاه کتاب حوزه دین تا پایان سال ۱۴۰۲ هستیم.
وی تعداد کل ناشران در استان قم را یک هزار و ۵۰۱ ناشر و تعداد ناشران فعال را حدود ۹۰۰ ناشر برشمرد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/46945
اخبار مرتبط

نظرات شما