توسط مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)؛

از ۳۳ اثر با موضوع زندگی حضرت ابوطالب (ع) رونمایی شد

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) از ۳۳ جلد اثر علمی همایش حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر (ص) در خصوص معرفی زندگی و سیره، شخصیت علمی، معنوی و دینی این شخصیت برجسته اسلام رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «قم فردا» به نقل از خبرگزاری صداو سیما، آیت‌الله حسین نوری همدانی، در پیامی مراسم رونمایی از ۳۳ جلد اثر علمی همایش حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر (ص) در خصوص معرفی زندگی و سیره، شخصیت علمی، معنوی و دینی این شخصیت برجسته صدر اسلام با قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران همایش گفت: لازم است تا شخصیت حضرت ابوطالب (ع) از مظلومیت خارج شود و انتشار آثار و تحقیق و نشر در خصوص این شخصیت برجسته مبارک و خوشحال‌کننده است.
این ۳۳ جلد اثر شامل ۱۷ جلد اثر به زبان فارسی، ۱۵ جلد به زبان عربی و یک جلد به زبان‌های روسی، پرتقالی، انگلیسی و اردو است که به سیره، کلام و موضوعات ادبی و معرفی حضرت ابوطالب (ع) پرداخته شده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) به‌ضرورت شناخت معارف و اصحاب اهل‌بیت (ع) تأکید کرد و گفت: دنیا مشتاق است تا همه ابعاد فکری، علمی و زندگی‌نامه اهل‌بیت (ع) را بشناسد و آن را به کار گیرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رمضانی با اشاره به اینکه مراجع تقلید تشویق‌کننده برگزارکننده همایش حضرت ابوطالب (ع) بودند، گفت: هدف اصلی فقط اثبات ایمان حضرت ابوطالب (ع) نبود و معرفی این شخصیت الهی و تأثیرات عمیق ایشان در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از اهداف مهم این همایش بود.
وی با اشاره به حمایت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ابوطالب (ع) از پیامبر گرامی اسلام (ص) به‌عنوان حامی افزود: اگر بتوانیم شخصیت ابوطالب (ع) را در دنیای اسلام معرفی کنیم این کار می‌تواند به حوزه تقریب و وحدت بین علمای اسلام و مسلمانان کمک کند.
همچنین در این مراسم از شورای علمی و برگزارکنندگان همایش حضرت ابوطالب (ع) حامی پیامبر تقدیر به عمل آمد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/47064
اخبار مرتبط

نظرات شما